در ویژه برنامه «ضیافت ستارگان»که به مناسبت ماه محرم برگزار شد از خانواده های شهید فرهاد شعیبی، شهید سید حمید مومنی، شهید غلامحسن شهبازی، شهید نعمت اله نوشاوند و شهیدان جمال و جلال نامدار محمدی تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۹۶۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش ،  حجت الاسلام و المسلمین وحیدی در این مراسم با بیان اینکه محرم فرصت نابی برای خودشناسی و پی بردن به حقیقت باطنی خودمان است، گفت: عاشورا و محرم سرمایه عظیمی است که در این واقعه از صبح تا ظهر همه خوبی های عالم به دست امام حسین (ع) به همه جهانیان نشان داده می شود.

وی با تأکید بر اینکه عزاداری ها بهانه ای است برای اینکه بتوانیم با دیدن عاشورا و مرور آن تمام خوبی ها را در خود نهادینه کنیم، افزود: عزادار واقعی محرم کسی است که با دیدن و شناخت حقیقت عاشورا و محرم بتواند خوبی ها و زیبایی های انسانی را درون خودش شکل بدهد و حفظ کند.

وحیدی اظهار داشت: در عاشورا ما عشق، علاقه و محبت بی نهایت و بی نظیری را می بینیم عشق امام حسین (ع) به خداوند متعال که حاضر می شود به خاطر این عشق هرچه دارد را بدهد اما معشوقش راضی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی با بیان اینکه بهای عشق و فداکاری برای عشق متأسفانه چیزی است که ما امروز در بعد زمینی هم نمونه ای از آن را نمی بینم، تصریح کرد: نسل امروز ما در مقابل گذشتگان انگار اصلا فهمی از عشق در هیچ بعدی مانند مادر به فرزند، همسر به همسر و حتی نسبت به همسایه، فامیل و همکار ندارد 

این مدرس اخلاق با اشاره به اینکه عشق خدا به بنده ها و موجودات محور آفرینش جهان بوده است، ادامه داد: این عشق هدف رقم خوردن اتفاق های بزرگ و ماندگار مانند عاشوراست اما متأسفانه ما امروز در بعد رفتار و اخلاق اجتماعی و خانوادگی آن را حذف کرده ایم.

وحیدی با بیان اینکه عشق در تک تک لحظه های محرم  قیام امام حسین (ع) موج میزند، عنوان کرد: عشق امام به خدا، به یارانش،  به خانواده و حتی عشق امام حسین (ع) تا لحظه آخر به دشمنانش بی نظیر است چون حتی به این فکر می کند که تا دقیقه های آخر یک نفر را از صف دشمنانش جدا کند این عشق حقیقتا نظیر ندارد. 

در ادامه این مراسم از خانواده های شهدای دفاع مقدس شهید فرهاد شعیبی، شهید سید حمید مومنی، شهید غلامحسن شهبازی، شهید نعمت اله نوشاوند و شهیدان جمال و جلال نامدار محمدی با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

گفتنی است این مراسم هر هفته در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند.

ارسال نظرات