خبرهای داغ:
امام جمعه شهر محمدیه گفت: یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس هرگز فراموش نمی شود و تا ابد زنده است.
کد خبر: ۸۹۲۷۹۵۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادواره‌ی 72 شهید مهر ماه قزوین و حومه در عملیات پیروزمندانه ثامن‌الائمه(ع) و شکست حصر آبادان با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی‌موینی، امام جمعه شهر محمدیه گفت: اگر کسی فوت کند بازماندگانش تا چهلم و سالگرد برایش مراسم برگزار می کند ولی به مرور زمان کمتر از آنها یاد می شود.
این مسوول افزود: ولی یاد شهدا در هر مراسمی که برگزار می شود گرامی داشته شده و مدعوین برای آنها دعا می کنند.
امام جمعه شهر محمدیه با بیان اینکه یاد شهدا هرگز فراموش نمی شود و تا ابد زنده است، گفت: مگر خاطره ی شهیدان از جمله جعفر طیار به فراموشی سپرده شده که یاد شهدای دفاع مقدس از ذهن ما برود.
وی با بیان اینکه برخی افراد می گویند شهدا مرده اند، گفت: این حرفهای نسنجیده صحت ندارد زیرا خداوند به آنها مقامی می دهد که کسی نمی تواند تصور کند.
این مسوول گفت: تیری که به شهید اصابت می کند و اولین قطره خونش به زمین جاری می شود خداوند گناهانش را می بخشد و او را وارد بهشت می کند.
موسوی موینی افزود: اگر امروز آحاد جامعه راهی که شهدا رفتند ادامه دهند شامل بخشش الهی می شوند و خوشا به سعادت کسانی که در این مسیر هستند و با رفتار و اعمالشان از حریم اهل بیت(ع) حراست می کنند.
وی به مقام والای شهدا اشاره کرد و گفت: آنها در دنیا و آخرت سعادتمند شدند و همچنین چنان عزتی نزد خداوند دارند که ٧۰ نفر را می توانند شفاعت کنند.
گفتنی است: 78 تن از والدین شهدا که طی مهر ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند، یاد و خاطره‌ی آنان همزمان با این یادواره گرامی داشته شد.
همچنین مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره فوق در گلزار شهدای قزوین حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه و نثار گل بر مزار شهیدان، با آرمان‌های آنان تجدید بیعت کردند
1003/پ10/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها