خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی؛
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به ارائه خدمات و حمایت های تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، گفت: 14 هزار و 146 دانش آموز و دو هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.
کد خبر: ۸۹۲۷۸۸۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، خالد سیار کمک به تامین هزینه نوشت افزار،کتب درسی، پوشاک، رفت و آمد به مدرسه  را اساسی ترین حمایت کمیته امداد از دانش آموزان نیازمند عنوان کرد.

 وی افزود: کمک هزینه تقویت بنیه تحصیلی(شرکت درکلاس های تقویتی و تجدیدی)، کمک هزینه راهیابی به دانشگاه (شرکت درمراکز آموزشی آمادگی کنکور)، هزینه معرفی به سایر خوابگاه ها و مشاوره و هدایت تحصیلی برای ورود به رشته های فنی و حرفه ای، از دیگر حمایت های تحصیلی کمیته امداد از دانش آموزان نیازمند است.                                                                    

سیار از افزایش سرانه پرداختی کمک هزینه های تحصیلی در سال جاری خبرداد و گفت: امسال خدمات تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت بر اساس مناطق محروم و برخوردار ارائه می شود.                           

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در ادامه بیان کرد: سرانه پرداختی به دانش آموزان نیازمند مناطق محروم در سال ۹۶ به طور میانگین 32 هزار تومان بیشتر از دانش آموزان مناطق برخوردار پرداخت می شود.                                                                                                                                   

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ سرانه پرداختی به دانش آموزان ۳۰ تا ۵۰  هزار تومان بود، افزود: امسال ۱۲۰ هزار تومان در مقطع تحصیلی ابتدایی، ۱۳۲ هزار تومان در مقطع متوسطه و ۱۵۲ هزار تومان در مقطع پیش دانشگاهی به دانش آموزان ساکن مناطق محروم پرداخت می شود.                                                        

 سیار همچنین به حمایت های جدید کمیته امداد از دانش آموزان نخبه و استعداد های برتر تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: این کمک هزینه نیز بر اساس سطوح نخبگی دانش آموزان و همچنین مقاطع تحصیلی آنها با میانگین 92 تا 182 هزار تومان در مناطق محروم استان و همچنین ۶۰تا ۱۵۰ هزار تومان نیز در مناطق برخوردار پرداخت می شود.                                                                                                       

وی افزود: در سال جاری قبول شدگان سال سوم رشته های فنی وحرفه ای ،کارودانش ، پیش دانشگاهی نیز می توانند از کمیته امداد کمک هزینه راهیابی به دانشگاه(شرکت در کلاس کنکور وآمادگی)  تا 182 هزار تومان دریافت کنند.                                                                                                                      
انتهای پیام                                         

ارسال نظرات