تربت حیدریه در عاشورای حسینی غرق در حزن و ماتم

در سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهر تربت حیدریه حال و هوای حسینی گرفت و مردم عزادارا این شهر در سوگ از دست دادن سید و سالار شهیدان اشک ماتم ریخت.
کد خبر: ۸۹۲۷۸۱۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مردم ولایتمدار شهر تربت حیدریه از نخستین ساعت بامداد روز یکشنبه با برگزاری دسته‌های زنجیرزنی و سینه زنی آیین‌های عزاداری به پا کردند.
 
بر پایه این گزارش، خیابان‌های منتهی به مسجد جامع تربت حیدریه امروز شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی بود و مردم عزادار در غم فراق سید و سالار شهیدان با برپایی مجالس روضه خوانی و مراسم حزن انگیز به یاد شهدای کربلا اشک ماتم ریختند. عاشورای امسال به یاد شهید مدافع حرم شهید محسن حججی حال و هوای یادآوری رشادت این شهید بزرگوار به خود گرفته بود، به شکلی که چه در آذین بندی خیابان‌ها و چه در ساز و دهل‌های عزاداری رد و نشان‌های این شهید مظلوم به خوبی مشهود بود.
 
در طول مسیر، برخی افراد خیر ضمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی با شربت، چای، شیر و اطعام خاص این ایام نظیر شله زرد، از عزاداران پذیرایی کردند و البته پرسنل پاکبان شهرداری نیز با لباس‌های مخصوص مشغول نظافت لحظه به لحظه خیابان‌ها بودند. عزاداران حسینی هنگام ظهر و با شنیدن نوای اذان ظهر، با اجتماع در مسجد جامع تربت حیدریه و خیابن‌های اطراف، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
 
هم اکنون ۲۰۰ هیات عزاداری در شهرستان تربت حیدریه فعالیت دارند.
 
شهرستان تربت حیدریه دارای ۳۳ تکیه و ۳۶۳ مسجد است که عزاداری ماه محرم در آن‌ها برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها