خبرهای داغ:
بزرگترین تعزیه میدانی کشور با حضور ۲۵۰ بازیگر در صحرارود فسا برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۶۹۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روستای صحرارود فسا برگزار شد، این آیین مذهبی در تپه‌های حضرت صاحب‌الزمان (عج) روستای صحرارود در زمینی به وسعت 2 هکتار برگزار شد.

این تعزیه با عنوان «از کوفه تا کوفه» وقایعی از ورود مسلم به کوفه تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اسرای عاشورا به کوفه را روایت می‌کند و هدف این تعزیه آشکار کردن چهره نفاق بود.

تحقیق و پژوهش وقایع این تعزیه توسط شکر‌الله خاکرند و مهدی محمدی کرمانی از اساتید دانشگاه شیراز انجام شده است و محمود سیمکانی و وحید بنده‌خدا متن این تعزیه را به رشته تحریر درآورده‌اند.

طراحی دکور المان‌های این تعزیه توسط انجمن‌ هنرهای تجسمی اداره ارشاد فسا و زیر نظر لیلا کسایی، لیلا دستان و حسن شیروانی انجام شده است و سرپرست هیئت تعزیه عاشوراییان، سیروس دستان و بهمن دستان سرپرستی این تعزیه میدانی را بر عهده دارند.

250 بازیگر در این تعزیه نقش‌آفرینی کردند و در واقع از همه گروه‌های سنی در این آیین مذهبی حضور داشتند و به گفته رئیس اداره ارشاد فسا تعزیه بزرگ صحرارود قدمتی 250 ساله دارد و نزدیک به 50 هزار نفر از این تعزیه استقبال کردند.

آیین مذهبی تعزیه بزرگ صحرارود در سال 90 ثبت ملی و مذهبی شده است و موضوعات این تعزیه هر سال با تحقیق، مطالعه و پژوهش مطالب آن انتخاب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها