امام جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است، افزود: تحقق اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب مستلزم روحیه انقلابی، جهادی و شهادت طلبی است.
کد خبر: ۸۹۲۷۶۵۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه‌های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهارکرد: نهضت انقلاب اسلامی ایران به تاسی از مکتب سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تشکیل و از همان ابتدا حامی مظلومان و ملت‌های آزادیخواه جهان بود.
 
وی تصریح کرد: مهمترین عامل پیروزی این نهضت، روحیه انقلابی و شهادت طلبی ملت ایران بود که در برابر ظلم و استبداد جبهه استکبار مقاومت کرده و لحظه‌ای از آرامن‌های خو پا عقب نگذاشت.
 
عصمتی، اقتدار و عزت امروز امت اسلامی را مرهون روحیه انقلابی و شهادت طلبی رزمندگان اسلام برشمرد و تحقق ادامه اهداف انقلاب را در گرو این دو عامل عنوان کرد.
 
وی تاکید کرد: هر کس بخواهد تابع فرهنگ اهل بیت (ع) باشد باید روحیه شهادت طلبی در او موج بزند، این رمز موفقیت ملت به پا خواسته ایران اسلامی است که در امتداد مسیر عزتمندانه خود باید به آن تمسک بجوید.
 
وی مهترین عامل بروز و ظهور شهید حججی‌ها را نیت خالص و اقدام به موقع دانست و گفت: انسان انقلابی باید موقعیت‌ها را بشناسد و بر اساس آن به موقع عمل کند، شهید حججی انسانی وارسته، مخلص و موقعیت شناس بود.
ارسال نظرات