خبرهای داغ:
یک مبلغ علوم دینی در کلاته رودبار مهمترین آموزه عاشورا را دفاع از حریم ولایت عنوان کرد و گفت: باید آموزه های عاشورا را به درستی فرا گرفته و بدانها عمل کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۷۵۵۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، حجت الاسلام محمد صادق کریمی از مبلغین و از فعالان فرهنگی شهر کلاته رودبار در جمع عزاداران حسینی لازمه بندگی و عبودیت را معرفت و شناخت عنوان کرد و گفت اینها میوه بندگی است.

وی با اشاره به اینکه پایه همه معارف دین معرفت و شناخت خداوند است، افزود: اگر میخواهیم بنده خدا باشیم باید بی چون و چرا مطیع باشیم همچون حضرت ابراهیم (ع) که بندگی کرد و در خانه خدا خلیل الله شد.

فعال فرهنگی کلاته رودبار با اشاره به اینکه همگی ما باید حقوقی که بر عهده مان است را به خوبی انجام دهیم؛ ادامه داد: یکی از آن حقوق ها حق پدر و مادر نسبت به فرزندانشان است که باید نسلی را تحویل جامعه دهند که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشند؛ بنابراین باید گفت در این جنگ نرم کنونی والدین مسئولیت بسیار سترگی بر گردنشان است و امیدواریم همه ما همچون والدین شهید حججی سربلند بیرون آییم و یک چنین فرزندی را تربیت کنیم.

حجت الاسلام کریمی با تأکید بر اینکه باید آموزه های عاشورا را به درستی فرا گیریم، بیان داشت: یکی از آن آموزه ها دفاع از ولایت و عمل به وظیفه و تکلیفمان در برابر امام عصر(عج) است که باید بدانیم به عنوانیک منتظر چگونه باشیم از جمله اینکه باید تقوا داشته باشیم، اهل خمس باشیم، صالح باشیم که بتوانیم لیاقت یاری امام زمان(عج) را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه باید یاری امام زمان را باید از حضرت ابوالفضل یاد بگیریم، گفت: باید در دوستی و مودت به اهل بیت عصمت و طهارت نهایت همت و سعیمان را صرف کنیم.

این مبلغ علوم دینی اظهار داشت: این روزها و شبها باید خدا را شکر کنیم که لیاقت و فرصت عزادارای برای سرور و سالار شهیدان به ما داده شده است.

کریمی با بیان اینکه در شب عاشورا یاران امام حسین (ع) بین رفتن و ماندن مخیر بودند و  خوشا به حال عباس ها که از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آمدند و در رکاب دفاع از ولایت تا پای جانشان ماندند؛ افزود: برای عاشورایی ماندن باید هزینه داد و باید عاشورای ماند چرا که این راه همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کسی که امام حسین (ع) را یاری کند امام زمان (عج) را یاری کرده است ، بیان  داشت: اگر خواهان سعادت دنیا و آخرت هستیم در خانه امام حسین(ع) را بزنیم چرا که دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) با برکت است.

این فعال فرهنگی گفت: حیف است چشمی که برای امام حسین گریسته روز عاشورا نگاه حرام داشته باشد بدانیم که در قلبی که گناه رخنه کند دیگر چیزی پرورش نمی یابد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها