کارشناس مذهبی مطرح کرد:

عاشورا شب قدر اهل ولایت است / لزوم توجه جوانان به آموزه‌ها و ارزش‌های قیام امام حسین (ع)

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه عاشورا شب قدر اهل ولایت است بر لزوم توجه جوانان به درس‌ها و آموزه‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۲۷۵۴۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، کارشناس مذهبی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی یزد با تأکید بر لزوم بهره‌گیری صحیح از مجالس عزاداری و ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش افزود: واقعه عظیم عاشورا منحصربه‌فرد است و این مهم در زمان هیچ‌یک ائمه معصومین به‌غیراز حضرت سیدالشهدا (ع) رخ نداده است.

وی با تأکید بر اینکه شب عاشورا از عظمت ویژه‌ای برخوردار است، عاشورا شب قدر دوم اهل ولایت دانست و افزود: به تعبیر قرآن یک‌شب قدر بهتر از هزار ماه است، یعنی اگر انسانی این ب. مهم و معنوی قدر را بامعرفت و با حضور قلب درک کند، تمام آثار و برکات آن شب را از آن خودکرده است و توشه یک سال خود را تا سال آینده جمع‌آوری کرده است و همین‌طور هرسال به مقدار توشه و معنویات آن شخص اضافه خواهد شد، اما این امر ملزم به رعایت شرایط و مراقبت‌های خاص خود است.

حجت‌الاسلام عسگری ادامه داد در مورد عاشورا هم به همین نحو است یعنی اگر کسی با شرایط و حضور قلب این واقعه عظیم را درک کند به آن ارج نهد و از تمام آموزه‌های اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... واقعه عاشورا درس بگیرد و در زندگی شخصی و اجتماعی خود عملی کندو باعث سعادت و عاقبت‌به‌خیری آن فرد می‌شود.

وی با تأکید مجدد بر لزوم ارج نهادن به این واقعه تاریخی عظیم و حفظ ارزش‌های عاشورا بیان داشت: اهل‌بیت اطهار نیز همواره به این مهم توجه ویژه‌ای داشته‌اند و آن را نگه داشتند و از خداوند می‌خواهیم که به ما توفیق دهد تا از تمام برکات و معنویات این ماه به‌خصوص روز عاشورا بهره بگیریم و بتوانیم خود را از تمام تعلقات دنیایی برهانیم و به اوج قله‌ی بندگی و نوکری اهل‌بیت عصمت و طهارت برسیم.
ارسال نظرات