خبرهای داغ:
فرمانده سابق سپاه ناحیه نهاوند:

دفاع مقدس دفاع از یک معروف بود/ دفاع مقدس تکرار عاشورای حسینی بود

فرمانده سابق سپاه ناحیه نهاوند گفت: دفاع مقدس، دفاع از یک معروف بود که این معروف بزرگ حکومت اسلامی ما بود که هدف صدام از جنگ با ایران براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۹۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶

دفاع مقدس دفاع از یک معروف بود/ دفاع مقدس تکرار عاشورای حسینی بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سرهنگ غلامرضا رستمی در گردهمایی بسیجیان روستای شریف‌آباد ضمن تسلیت ایام محرم، سه عامل مهم را باعث قیام امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: اولین دلیل این قیام دعوت مردم کوفه از امام حسین(ع) بود که حدود 18 هزار نامه از طرف کوفیان به امام حسین(ع) نوشته شد که حدود 100 هزار نفر آن را امضاء کرده بودند و خواستار حضور و تشکیل حکومت اسلامی توسط اما حسین(ع) شده بودند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس تشکیل هر حکومت خواست مردم است و تا زمانی که مردم آمادگی نداشته باشند حکومتی تشکیل نمی‌شود، افزود: دومین عامل نیز عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید بود.

فرمانده سابق سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: یزید برخلاف معاویه که به حفظ ظاهر معتقد بود، حتی به این امر نیز توجهی نداشت و به صورت علنی حرام خدا را مرتکب می‌شد، بنابراین اگر امام حسین(ع) با یزید بیعت می‌کرد در واقع این کارهای حرام یزید را تایید کرده بود.

وی گفت: سومین عامل قیام عاشورا، اصلاح امت رسول خدا(ص) و اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود که بزرگ‌ترین منکر در آن زمان، خود یزید و حکومتش بود که باید با این منکر مبارزه می‌شد و بزرگ‌ترین معروف نیز اجرای فرامین و ارزش‌های الهی بود .

رستمی دفاع مقدس را درسی از عاشورا دانست و افزود: دفاع مقدس ما تکرار عاشورای حسینی و تقابل حق و باطل بود و ما حدود 2 هزار و 900 روز عاشورا را در دفاع مقدس داشتیم.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس، دفاع از یک معروف بود که این معروف بزرگ حکومت اسلامی ما بود که هدف صدام از جنگ با ایران براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سابق سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه 40 کشور به صدام برای براندازی حکومت ایران کمک می‌کردند، افزود: جنگ ایران و عراق تنها جنگی بود که در آن دو قدرت بزرگ دنیا یعنی آمریکا و شوری در یک جبهه حضور داشتند و متحد بودند.

وی با بیان«کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا» با اشاره به شهادت شهید «محسن حججی» عنوان کرد: شهادت ایشان پرده‌ای، از پرده‌های عاشورا است.

از دیگر برنامه‌های این گردهمایی استقبال از پرچم حرم حضرت زینب(س) و روضه خوانی و سینه زنی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات