حجت الاسلام مرتضوی در نشست هفته دفاع مقدس واحد پوینده 15 خرداد شاهرود گفت: تلاش امروز استکبار جدا کردن شما از دین و معنویت است و تمام همت خود را گذاشتند تا شما را از مسیر معنویت جدا و به سمت پوچی و بی هویتی بکشاند.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۱۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در نشست هفته دفاع مقدس که به همت واحد پوینده ۱۵ خرداد بسیج دانش آموزی حوزه کوثر در دبیرستان ۱۵ خرداد شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون هزاران شهید و جانباز و آزاده به اینجا رسیده است و این ایستادگی و ایثار و فداکاری به برکت فرهنگ عاشوراست.
وی افزود: شما دانش آموزان دفاع مقدس را درک نکرده و فقط شنیده اید، اما امثال شهید حججی‌ها و مدافعین حرم در زمان حاضر این فرهنگ را به شما نشان داده و ظلم و ستم و شقی بودن دشمنان را نشان داده اند.
مرتضوی با بیان اینکه دشمنان امروز فرهنگ ناب اسلام را هدف قرار داده اند بیان کرد: تلاش امروز استکبار جدا کردن شما از دین و معنویت است و تمام همت خود را گذاشتند تا شما را از مسیر معنویت جدا و به سمت پوچی و بی هویتی بکشاند.
وی ادامه داد: شهدا امروز نشانه‌ای برای هدایت ما هستند و شما در تشییع شهید حججی دید که همه اقشار به میدان آمدند و در یک اتحاد و همدلی در زیر پرچم شهدا این فرهنگ را تجلیل کردند.
سرمربی بسیج دانش آموزی شاهرود تاکید کرد: دشمنان باید بدانند که این ملت چه نوجوانان و جوانانش و چه سالخوردگانش با بصیرت در مسیر روشن شهدا قدم برداشته و در این مسیر ترسی از هیچ چیز و هیچ کس ندارند چرا که ایمان و معرفت و بصیرت را از شهدا گرفته اند.
وی افزود: شما دانش آموزان آینده ساز نظام و انقلاب هستید و باید قدر خود را بدانیدو تلاش کنید با کسب علم و معرفت در اهتزاز پرچم انقلاب اسلامی در دنیا برای تمدن سازی حرکت کنید.
مرتضوی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت آن در جامعه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم جامعه است که در همه جوامع وجود دارد که باید کار‌هایی را انجام داد و کار‌هایی را انجام نداد و این قانونی است که آن کشور و نظام پابرجا بماند.
وی اضافه کرد: معروفات و منکرات در شرع مقدس اسلام برای ما بیان شده است و ما که خود را تابع اسلام ناب و فرمایشات خدا و ائمه می‌دانیم باید در تبعیت از این قوانین الهی کوشا باشیم، اما دشمنان با دسیسه و ایجاد شبهات می‌خواهند ما را از این قوانین الهی دور کنند.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود عنوان کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند جای معروف و منکر را در جامعه عوض کند و در این مسیر با دقت و ظرافت کار می‌کند و با ابزار رسانه‌ای خود به فرمود: ه رهبر انقلاب بهمنی از اطلاعات درست و غلط را بر سر افراد فرو می‌ریزد.
وی ادامه داد: باید شما هوشیار باشید و با منطق و عقل در این مسیر حرکت کرده و از کسانی که مطلع هستند پریش نمایید که پرسیدن عیب نیست و ندانستن عیب است و تلاش کنید تا با کنکاش و مطالعه به حقیقت دست یابید که این را دشمن نمی‌خواهد و فقط می‌خواهد شما آنچه او می‌گوید را گوش کنید.
مرتضوی اظهار کرد: شما دختران که مادران آینده هستید باید از همین الان خود را بسازید و مراقب باشید که دشمن شما را هدف قرار داده تا از معصومیت و محبت و مهربانی شما سوء استفاده کرده و اهداف شوم خود را به شما القاء نماید.
وی بیان کرد: باید مراقب خود باشید و در کسب علم، معرفت و بصیرت و بینش تلاش کنید و بدانید شما امید انقلاب هستید پس قدر خود را بدانید و تلاش کنید تا در جامعه اثرگذار و مروج خوبی‌ها و نهی کننده از منکرات باشید.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با اشاره به حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف و حفظ آن مورد تاکید اسلام و شهدا است چرا که حجاب و عفاف مصونیت در جامعه و افراد ایجاد می‌کند و جامعه را از زشتی‌ها و انحرافات دور نگه می‌دارد و این همان چیزی است که دشمنان ما نمی‌خواهند.
وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما غرق در بی بندباری و فسادباشیم تا بتواند به اهداف خود در استعمار و استثمار ما برسد و باید مراقب باشیم و در مسیری که اسلام ناب برای ما تعرف کرده قدم برداریم که سعادت در آن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها