امام جمعه بخش مرکزی یزد:

جنایات داعش عزم نیروهای مقاومت را قوی‌تر می‌کند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: داعش و اربابان داعش برای ترساندن نیروهای مقاومت از جمله ملت فجیع‌ترین جنایات را انجام می‌دهند با این هدف که در اراده مردم خلل ایجاد کنند اما هرگز به چنین هدفی نمی‌رسند بلکه عزم مردم در مقابله با داعش قوی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۷۳۷۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور پرشور مردم و سنگ تمامی که مردم شهر‌های تهران، مشهد، اصفهان و نجف آباد در تشییع شهید حججی گذاشتند، گفت: شهید حججی نمونه و الگویی از شهدای مدافع حرم بود و ما می‌توانیم درس‌هایی زیادی را از این شهدا و جریان دفاع از حرم اهل بیت علیهم‌السلام بگیریم.

آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی ادامه داد: دفاع از اسلام، قرآن، ایران و ناموس برای ما مرز نمی‌شناسد و هرجا مکتب، ملت و کشورما مورد تهدید قرار گیرد سربازانی دلیر، شجاع و جان بر کف از آن دفاع می‌کنند و به ظالمان درسی می‌دهند که متوجه باشند از هر زاویه‌ای ما را تهدید کنند ما نیز از همان زاویه از خود دفاع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس، سیاستمداران، روحانیون، رزمندگانی بودند که با نقش آفرینی خود موجب بقای آن دوران شوند امروز نیز سیاستمداران، هنرمندان، مداحان و روحانیونی باید حضور معنادار داشته باشند، نباید فراموش کنیم که عده‌ای در دوران دفاع مقدس به نام عقلا گروه تشکیل دادند که به خیال خام خود درمقابل اراده امام (ره) و مردم بایستند و امروز هم افرادی می‌خواهند اراده دفاع را از مردم بگیرند و مسئولیت را از مسئولان سلب کنند.

آیت‌الله مدرسی گفت: داعش و اربابان داعش برای ترساندن نیرو‌های مقاومت از جمله ملت فجیع‌ترین جنایات را انجام می‌دهند و برخی از آن‌ها را ضبط کرده و آن را منتشر می‌کنند با این هدف که در اراده مردم خلل ایجاد کنند و عزم و مقاومت آن‌ها را بشکنند، اما هرگز به چنین هدفی نمی‌رسند بلکه عزم مردم در مقابله با داعش قوی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون ۳۰ هزار نیروی آماده و آموزش دیده برای دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام، دین، آیین و ناموس ملت لحظه شماری می‌کند و حاضرند در مقابل جنایات داعش بایستند و این جنایتکاران نباید فکر کنند با این جنایات و انتشار تصاویر آن می‌توانند خللی در عزم و اراده مردم ایجاد کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به جایگاه ویژه‌ای که شهید حججی در میان شهدای مدافع پیدا کرده است، افزود: قبل از اینکه هیچ روزنامه رسمی یا مقام مسئولی نامی از این شهید ببرد در فضای مجازی و در بین مردم مشهور شد و با حکمت خداوند جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرد.

مدرسی با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از شهید حججی گرفت، ادامه داد: این شهید ۲۵ ساله درس‌های بسیار بزرگی به ما آموخت، او به ما نشان داد که حتما نباید سال‌ها در مکتب عرفان و در کنار اساتید عارف را بشناسیم تا عزت خدایی پیدا کرد بلکه اگر انسان وظیفه شناس، موقعیت شناسی و اخلاص در نیت داشته باشد عزت خدایی بری او به دنبال دارد.

وی افزود: شهید حججی آموخت که جوانان می‌توانند در دنیای پر زرق و برق راهی را انتخاب کنند تا خداوند آن‌ها را خریدار شود و طرف معامله آن‌ها خداوند باشد و در دنیای فاسدی که اجازه نمی‌دهد انسان در مسیر حق قرار بگیرد شهید حججی حجت الهی برای همگان بود که وقتی برای خدا قدم برداریم عزیز خداوند می‌شویم و خداوند نیز ما را در برابر مردم عزیز می‌کند.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه شهادت حججی با محوریت امام و ولایت رقم خورد، افزود: این شهید والامقام از امام رضا (ع) طلب شهادت می‌کند و ایشان نیز او را اجابت می‌کنند و پس از شهادت در جوار امام هشتم (ع) پیکرش مورد عزت و تکریم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قدم گذاشتن شهید حججی در مسیر خداوند، دل صد‌ها هزار نفر را به سمت او سوق داد، گفت: شهید حججی نشان داد که لازم نیست که انسان سابقه رشادت و دلاوری در نیروی‌های مسلح داشته باشد تا مورد توجه قرار گیرد و سران ارتش و سپاه و نیرو‌های مسلح تمام قد به او احترام بگذارند و نائب بر حق امام زمان (عج) بر تابوت وی بوسه بزند بلکه ویژگی‌های اخلاص در نیت، احترام به والدین، اتصال به ولایت، ارتباط با انقلاب و ... است که این عزت و احترام را برای او به دنبال داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار