امام‌جمعه کرج:

"شهید حججی" یکی از رویش‌های انقلاب است

امام‌جمعه کرج گفت: "شهید حججی" دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده ولی کیلومترها آن طرف‌تر از ایران مبارزه می‌کند و این رویش انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۲۷۳۲۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرج، با بیان اینکه ریشه جدل را در خشم باید جستجو کرد، اظهار داشت: افرادی وجود دارند که بر اثر خشم از منطق جدا شده و به جدل "قبیح" وصل می‌شوند و گاهی دیده می‌شود عده‌ای علم را فرا می‌گیرند تا با دانشمند زمانه خود به جدل بپردازند و در روایت رسول اکرم (ص) آمده است که مراء و جدال با دانشمندان سبب آتش دوزخ می‌شود.

وی تاکید کرد: باید مومن از جدل قبیح دوری کند و اگر در دوران جوانی این عمل زشت ترک نشود سبب ریشه‌داری در اخلاق می‌شود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه یکی از آثار بد جدل تضعیف حق است, بیان کرد: اگر فردی در مقابل جدل‌کننده علم نداشته باشد سبب می‌شود که شخص جدل کننده تصور کند شجاعت دارد و حرف وی حق است؛ پس نباید افرادی در فضای مجازی به جدل قبیح دست بزنند و اگر علمی وجود ندارد به ویژه در امور عقاید و دینی بحثی را صورت ندهید.

وی با بیان اینکه جدل در امور دینی سبب ضعف در عقاید انسان می‌شود، گفت: باید در این مواقع هوای نفس را دور کرده و از جدال با افراد ناپسند دوری کرد و حضرت امام حسین(ع) می‌فرمایند اگر جدال ادامه یابد شیطان انسان را به گمراهی می‌برد و جدال ناپسند سبب می شود مخاطب‌های جدال گمراه شوند که امری نابخشودنی است.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه ستیزه جویی در دین سبب ایجاد "نفاق" می‌شود, افزود: متاسفانه افرادی که به جدال قبیح مبتلا هستند باعث از بین رفتن مروت و کرامت در انسان می‌شوند و پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که جدال سبب شفاف شدن نواقص در انسان می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه دوم نماز با تاکید بر اینکه یکی از عوامل باثواب زیارت امام حسین(ع) است، اضافه کرد: در روایتی از امام صادق(ع) بیان می‌فرمایند ایام زیارت کربلای معلی جزو زمان عجل یک انسان محسوب نمی‌شود و در جای دیگر آمده است که زیارت امام سوم شیعیان سبب از بین رفتن گناهان انسان مومن می‌شود و این زیارت باید عارف به حق باشد یعنی حجت خدا را بشناسد.

وی بیان کرد: زنده نگه داشتن احکام دین به روز عاشورا متصل است و برپایی خیمه امام حسین(ع) مانند یک دانشگاه است و در تمام رشتههای فطری دانشجو قبول می‌کند و هر فردی ضمیر روشن در خود داشته باشد اوج می‌گیرد و به مقصد الهی می‌رسد و "شهید حججی" نمونه بزرگ این دانشگاه الهی است و از مردم ایران اسلامی بخاطر استقبال تشکر می‌کنم و این یعنی اسلام و انقلاب زنده است.

"حججی" رویش انقلاب است

خطیب نماز جمعه کرج با انتقاد از کسانی که خود را پدر و مادر انقلاب می‌دانند و با حرف‌های بی‌ربط از سوابق خود اعلام  تاسف می‌کنند، عنوان کرد: شهید حججی دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده ولی کیلومترها آن طرف‌تر از ایران مبارزه می‌کند و این رویش انقلاب است و این یک پیام روشن برای آمریکا، استکبار و دولت‌های کودک‌کش دارد که مردم ایران برای حفظ انقلاب سر می‌دهند ولی عزت خود را هیچ وقت به جهانیان نمی‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه اخلاص شهدا فقط برای رضایت خداست, افزود: خون امام حسین(ع) سبب احیا اسلام و دین تا قیامت است  و با اخلاص وارد میدان شدند و شهید را باید در قرآن جستجو کنیم که این افراد فانی نیستند و نزد خدا دارای کرامت زیادی هستند و مشاهده می‌کنیم که رهبر انقلاب اخلاص و نیت پاک و عمل انقلابی به موقع را رمز بلند پرواز بودن نام شهید حججی دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در دوران جنگ شخصیت‌های بصیر جوان به موقع عمل انقلابی انجام دادند و از خاک میهن در مقابل استکبار و ایادی آن دفاع کردند.

وی با بیان خصوصیاتی از حضرت علی اکبر(ع) و تشریح مقتل جنگ این شهید در دشت کربلا، تصریح کرد:کاروان اسرای دشت کربلا سبب شدند پیام عاشورا پنهان نماند؛ باید در مسائل فرهنگی به افرادی که در ایران اسلامی مظلومانه از کشور دفاع کردند توجه شود و سرکشی از خانواده و جانبازان در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه کرج با انتقاد از اینکه عده‌ای نام شهید را از کتاب درسی حذف می‌کنند، افزود:غرب کتاب‌هایی برای تحریف اسلام و دین منتشر می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نیروی انتظامی 13 هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرد، گفت: 22 هزار جانباز و 12 و 500 هزار که مربوط به دفاع مقدس بوده است و در امر مبارزه با مواد مخدر 3 هزار و 800 شهید تقدیم کرده  است.

ناجا مظهر اقتدار نظام است و با مظاهر فساد باید  برخورد کند

وی با تاکید بر اینکه ناجا وظیفه تامین امنیت کشور را دارد ، بیان کرد: ناجا در کنار اقتدار از موضع رحمت باید برخورد داشته باشد و از طرفی برای مردم آرامش بیاورد و در قانون با هیچکس تعارف وجود نداشته باشد و مبارزه با فساد اخلاقی باید انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه با مظاهر فساد مقتدرانه باید برخورد کرد, افزود: در استان البرز کارها باید با توان زیاد انجام شود و نیروی انتظامی استان کارهای خوبی انجام داده است و مردم قدران تلاش‌های ناجا هستند.

همه‌پرسی کردستان عراق غیرقانونی است

وی با اشاره به اینکه تلاش کشورهای استکباری تجزیه کشورهای اسلامی است، عنوان کرد: نکته مهم در مورد "کردستان عراق" این است که رژیم صهیونیستی بعد از پیروز‌ی‌های نیروهای مقاومت علیه داعش جبهه جدیدی را باز کرده و تمام جهان و مردم عراق و عقلای عالم با این همه‌پرسی مخالف هستند و ایران به استقلال کردستان عراق تن نخواهد داد.

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه اصل همه‌پرسی خلاف قانون است بیان کرد: اگر زمانی حس ناسیونالیستی رخ دهد کنترل آن بسیار سخت است و رهبر دمکرات کردستان عراق از منظر حقوقی حق برگزاری همه‌پرسی را ندارد و دو سال است که حکم مسئولیت وی تمام شده و تصمیم این فرد از نظر پارلمان اقلیم کردستان نیز قانونی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در ماده سیزده پارلمان عراق قانون اساسی ملاک تصمیم‌گیری است, افزود: دولت عراق می‌تواند برای حفاظت از نظام فدرالی وارد عمل شود و تحریم و حمله نظامی را در دستور کار قرار دارد و نخست وزیر را پارلمان عراق مکلف می‌کند از این تجزیه جلوگیری کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در این امر "موذیانه" رفتار می‌کنند, گفت: همه پرسی وسیله خوبی برای اهداف شوم آمریکا و اسرائیل در منطقه است و زمانی که داعش به کردستان عراق حمله کرد این کشورها هیچ کمکی به کردها نکردند.

وی با بیان اینکه باید از زحمات انقلابی آیت‌الله راستی کاشانی تشکر کنیم, اضافه کرد: در مورد شهر کرج با انتخاب شهردار, باید شورا شجاعانه از شهردار سوال کرده و نظارت جدی داشته باشد.

استاندار البرز  و شهردار جدید کرج استقلال داشته باشند

آیت‌الله حسینی‌‌همدانی با بیان اینکه روزهای اول مسئولیت استاندار و شهردار کرج مهم است، افزود: بعضی افراد با ارائه لیست‌ها و جناح‌بندی  پیشنهاداتی را به مسئولین  از جمله افراد فوق می‌دهند و باید استاندار و شهردار کرج  استقلال خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار