خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: ما از ترسیم نهضت و انقلاب عاشورا عاجز هستیم و نتوانسته‌ایم از نهضت عاشورا مصداقی بارز و روشن را به مردم عرضه کنیم و در نهایت به مرحله عمل برسیم.
کد خبر: ۸۹۲۷۱۹۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

ما از ترسیم نهضت و انقلاب عاشورا عاجز هستیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در نماز سیاسی عبادی جمعه همدان، اظهار داشت:  آنچه انسان را از هلاکت دنیا و آخرت نجات می‌دهد تقواست، هرچند متاسفانه دانشگاهی با عظمت عاشورا را آنچنان که باید نتوانسته‌ایم درک و دستورات آن را عملی کنیم.

وی افزود: تقابل حق و باطل دو نمایشگاه بزرگ را ترسیم می‌کند که مطابق آن در جبهه حق همه فضیلت‌ها بسیار روشن سنجیده می‌شود و در جبهه باطل نیز همه عوامل شقاوت‌ها تجسم شده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند «پیروزی ما در سال 57 انفجار نور بود» در حالی که پیروزهایی در دنیا انفجار ظلمت است، گفت: امام (ره) فرموده‌اند انقلاب ما در مقابل نهضت عاشورا مانند یک شمع در برابر خورشید است.

وی تصریح کرد: ما از ترسیم نهضت و انقلاب عاشورا عاجز هستیم و نتوانسته‌ایم از نهضت عاشورا مصداقی بارز و روشن را به مردم عرضه کنیم و در نهایت به مرحله عمل برسیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین (ع) بزرگ پرچمدار آزادی نه یک نفر ، بلکه عموم بشریت را از قید و بند اسارت‌های مادی ،فکری و اخلاقی نجات داد.

وی درباره فجایع رخ داده در میانمار نیز عنوان کرد: امروز کودکان میانمار در مقابل پدران آنها کشته می‌شوند آن هم به خاطرمسائل پوچ و بی ارزش، به همین دلیل می‌گویم انسانیت در اینجا مرده و کسی به فکر نیست.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید براینکه مهر و محبت امام معصوم به بندگان خدا به اندازه دو برادر تنی است، گفت: محبت امام و سرور و سالار شهیدان نسبت به امت رسوال الله(ص)، مانند محبت مادری نسبت به فرزند شیرخوار است.

وی تاکید کرد: نباید نسبت به سرنوشت بشر بی‌تفاوت بود، اما متاسفانه آنقدر دنیا پرستی جلوه کرده که اخلاق، رفتار، فامیل و غیره را نادیده می‌گیریم.

محمدی اظهار داشت: همانگونه که اهل بیت (ع) نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام داشتند ما نیز باید همانگونه که برای امام حسین (ع) سینه می‌زنیم به مشکلات مردم توجه کنیم.

وی افزود: شیعه اهل بیت(ع) نباید تجمل پرست، دنیا پرست و غیره باشد از این رو اگر کسی که شهید شود و بخل مال را در سینه داشته باشد، شهید نیست.

نماینده ولی فقیه در همدان با تجلیل از مقام شامخ شهید حججی بیان کرد: شهید حججی چون اهل دنیا نبود از جان و مال خود گذشت و در باطن خود چیزی داشت که توانست دنیا را زیر و رو کند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع)سبب نجات بشریت شد، گفت: دشمنان با اقداماتی مانند تشکیل کلیسای خانگی و غیره در تلاشند تا اسلام را بد جلوه دهند و اگر امروز ما به برخی خواهران و برادران دینی خوود توجه بیشتری می‌کردیم وهابی نمی شدند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه دشمنان عزاداری ما را تحریف می‌کنند و به سمت و سوی دیگری می‌برند ابراز کرد: دشمنان هنوز قائله داعش درست نشده تجزیه عراق را پیش کشیده اند.

محمدی با اشاره به اینکه کسانی در ظاهر می‌گویند عراق نباید تجزیه شود و در باطن کار خود را انجام می‌دهند بیان کرد: امروز کار به جایی رسیده است که بارزانی از اسرائیل تشکر کرد و این یعنی ما دست نشانده اسرائیل هستیم.

وی افزود: اگرچه ساکنان منطقه کرد نشین عراق از وضع به وجود آمده اظهار شادی می‌کنند اما واقعیت این است که از اصل ماجرا بی خبرند به همین دلیل حتی کشورهای غیراسلامی نیز تمامیت ارضی عراق را تایید می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات