امام‌جمعه موقت تهران، گفت: ما به برادران و خواهران کُرد خود می‌گوییم شما باید به فردای تاریخ و به فرزندان خود پاسخگو باشید، چراکه آن‌ها خواهند گفت پدران و مادران ما در حق عراق جنایت و خیانت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۲۷۱۳۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت تهران در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، امروز جمعه روز هشتم محرم را متعلق به حضرت علی‌اکبر (ع) دانست و اظهار داشت: وقتی جوانان ما رهبری مانند حضرت علی‌اکبر (ع) دارند حیف است که همراه ایشان نباشند و از این رو پسران و دختران جامعه ما باید الگوی خود را ایثار و معنویت آن حضرت قرار دهند تا دامان آ‌نها همیشه از گناه پاک بماند.

آیت‌الله امامی کاشانی به ارائه نقل قولی از یکی از مورخین مشهور مصری که از اهل سنت این کشور است پرداخت و گفت: او معتقد است وحدت براساس مصالحی شکل می‌گیرد و به طور مثال افراد به خاطر مصالح اقتصادی یا سیاسی با یکدیگر دوست می‌شوند ولی در دل این وحدت وجود ندارد، بلکه وحدت زمانی ایجاد می‌شود که دلها به یک جا متوجه شوند و آن همه خداست و این مگر به شهادت ممکن نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای شهادت باید انسان‌هایی باشند تا در راه خدا شهید شوند که البته شهادت تنها هم کافی نیست، تصریح کرد: شهدا صف اول هستند اما به صفوف بعدی نیز نیاز است که برای شهادت ارزش قائل باشند.

وی با تاکید بر اینکه انسانیت فقیر است و دست خود را به سوی شهادت دراز می‌کند، گفت: یک صف، صف شهادت، فداکاری و عدالت و صف دیگر، صف کذب و دروغ است؛ لذا اساس تمام ارزش‌ها شهادت است و ابوالشهداء نیز حضرت امام حسین (ع) هستند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: آنچه در دوران دفاع مقدس کشور را حفظ کرد همین ارزش شهادت بود که هم ایران را نجات داد و هم دشمن را مایوس کرد و صف پشت سر شهدا نیز مکتب شهدا را قبول داشت و آن را تمجید کرد.

خطیب موقت تهران با تاکید بر اینکه مردم ما به شهادت امثال حججی‌ها افتخار می‌کنند، یادآور شد: همین مکتب شهادت است که انسانیت را رشد می‌دهد و شهدای ما از هر جمعی که بودند چه ارتش،‌چه سپاه و چه دیگران خون دادند که اگر دنبال آن را بگیریم به گودال قتلگاه‌ می‌رسیم و این شهادت افتخار است.

وی با اشاره به اظهارات ترامپ در سازمان ملل گفت: این مردک در آمریکا که این همه یاوه گفت و در برابر ایران ایستاد و حرف زشت زد حقیقتش این است که در برابر صف شهادت ایستاده است و درواقع آن شجاعت و از خودگذشتگی‌ها، آمریکا، اسرائیل و عربستان، این اراذل و اوباش روی زمین را عصبانی می‌کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه آنها می‌خواهند خاورمیانه و از نیل تا فرات را بگیرند و خاورمیانه جدیدی شکل دهند و دنیا را ببلعند، افزود: بنابراین ایستادگی در مقابل این طراحی‌ها آنها را عصبانی می‌کند و این نشان می‌دهد که چقدر آنها پَست هستند؛ چنین عظمتی را برای ما شهادت بوجود آورده است.

خطیب موقت تهران به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب درباره برجام فرمودند که اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش‌ می‌زنیم، اگر دولت ما هم اینجور مقابل آمریکا ایستاده و می‌گوید اگر چنین کنید ما هم برمی‌گردیم، ریشه آن در همین شهادت و فداکاری‌ها است که اگر این فرهنگ نبود نمی‌توانستیم اینطور محکم صحبت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات اقلیم کردستان اظهار داشت: ما به برادران و خواهران کُرد می‌گوییم کسانی که این برنامه رفراندوم را مطرح کردند به آ‌مریکا و اسرائیل وصل هستند و اگر شما می‌خواهید آن را امضا کنید و به گردانندگان این رفراندوم وصل شوید، باید به فردای تاریخ پاسخ دهید.

آیت‌الله امامی کاشانی در همین زمینه افزود: شما باید به فرزندان خود نیز پاسخ دهید چرا که آنها خواهند گفت پدران و مادران ما چه جنایت و خیانتی کردند و عراق را تجزیه و جنگی را به کشور تحمیل کردند، برادران و خواهران کرد فریب اراذل و اوباش را نخورید و با کسانی که سخنان آمریکا،‌ اسرائیل و آل سعود را پیاده می‌کنند همدست نشوید و با ایستادگی و ایثار با همه آنهایی که این برنامه را اداره می‌کنند بجنگید و شهید شوید که این مایه افتخار است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این وضعیت عزتمندانه کشور به حول و قوه الهی و به دست عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) ایجاد شده است و این وضع یک فداکاری و ایثار می‌خواهد و من به معلمان، دبیران و جوانان عرض می‌کنم که شما باید از اینکه در جمهوری اسلامی هستید و رهبرانی مانند امام حسین (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) دارید قدردان باشید و خوب درس بخوانید و دنبال فسق و فجور و گناه نروید و مکتب دین و اخلاق و فضائل را تقویت کنید.

وی با بیان اینکه کشور بر روی شانه شما جوانان ایستاده است، گفت: امیدوارم خدا توفیق دهد تا هر کدام از ما خدمتگذار کشور و فرهنگ اسلام باشیم.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره فقیه مجاهد مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی وی را دارای یک شخصیت خالص دانست و یادآور شد: زمانی که امام به عراق تبعید شدند اولین کسی که به خدمت ایشان آمد و به امام گفت که درس خود را شروع کنید و دور امام را گرفت مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی بود.

نویسنده سید حسین علوی

ارسال نظرات