خبرهای داغ:
به همت کانون بسیج هنرمندان

برگزاری شب شعر دفاع مقدس و اختتامیه شعر عاشورایی در شاهرود+عکس

مراسم شب شعر دفاع مقدس و اختتامیه شعر عاشورایی با موضوع انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، به همت بسیج هنرمندان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۱۳۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم شب شعر دفاع مقدس و اختتامیه فراخوان شعر عاشورایی با موضوع انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور صاحبان آثار برتر برگزار شد، عباس اعتماد مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم با بیان اینکه هدف از این فراخوان شناسایی استعداد‌های برتر در زمینه شعر عاشورایی بود اظهار کرد: شانزده اثر به دبیرخانه این فراخوان رسید که ده اثر برتر در حوزه دفاع مقدس و ماه محرم انتخاب شده است که به منتخبین هدایایی اهدا می‌شود.
وی با تقدیر از حضور شاعران در این مراسم با اشاره به تاسی فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از عاشورای حسینی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال در انقلاب اسلامی ما ظهور کرد و دفاع مقدس ما تبلور این فرهنگ متعالی و غنی بوده است.
اعتماد خاطر نشان کرد: اگر بیان می‌کنیم که انقلاب ما در امتداد فرهنگ عاشوراست برای اینکه ویژگی‌های عاشورا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد.
وی تصریح کرد: ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی، اقتدار و ایستادگی در برابر ظلم و ترویج مهربانی و انسانیت و محبت و ولایتمداری و تسلیم محض بودن در برابر ولایت شاخص‌هایی است که انقلاب و دفاع مقدس ما از عاشورای حسینی گرفته است.
مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود با بیان اینکه هنر امروز اثرگذار در ترویج این فرهنگ‌های ناب است گفت: استفاده از هنر در ترویج این فرهنگ‌های ناب وظیفه هنرمندان است و بحمدالله هنرمندان متعهد و انقلابی ما در این مسیر تلاش فراوانی داشته اند و باید از این تلاش‌ها تقدیر شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این فراخوان ها بهانه‌ای برای دور هم بودن هنرمندان متعهد و انقلابی است گفت: تلاش ما این است که بتوانیم هنر متعهد و انقلابی را به نسل‌های جدید بشناسانیم و بتوانیم در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا در جامعه با استفاده از ابزار فرهنگی موفق باشیم.
در این مراسم تعدادی از شاعران سروده‌های خود را با موضوع دفاع مقدس و عاشورا قرائت کردند و در ادامه با اهدا هدایایی از آثار برتر فراخوان شعر عاشورایی تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار