خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

هنرمندان زوایای پنهان کربلا را هنرمندانه‌ ترسیم کنند

امام جمعه ملایر با بیان اینکه حادثه کربلا هنرمندانه است و هنرمند می‌خواهد تا آن را با هنر دستش ترسیم کند، گفت: به طور قطع بسیاری از زوایای کربلا پنهان مانده و منتظر آن دست‌های هنرمندانه‌ای است که آن را ترسیم کند.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۴۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

هنرمندان زوایای پنهان کربلا را هنرمندانه‌ ترسیم کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در دیدار با هنرمندان بسیجی به مناسبت هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به سخنان امام (ره) اظهار داشت: هنرمندان اصلی شهدا هستند و شهادت هنر مردان خداست.

وی تصریح کرد: این اوج هنر مردان خدا است که انسان پای مکتب، ایمان واعتقاد خود هنرمندانه جانش را در میدان نبرد تقدیم کند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه این روزها که همه دل‌ها را شهید «حججی» تسخیر کرده است، افزود: ایشان از خدای متعال شهادت همراه با درد را می‌خواهد که اوج هنر است.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا سر تا پا هنر است و آن را در شعرهای حماسی که خوانده شده می‌توان دید، گفت: در حادثه عاشورا از همه هنرها استفاده شده از هنرهایی همچون هنر شعر، رزمی، هنر سنی حبیب ابن مظاهر و حضرت علی اصغر(ع) که هرکدام به نوعی می‌درخشند.

برقراری ابراز داشت: استاد فرشچیان زمانی که تابلوی عاشورایی را می‌کشد ماندگار می‌شود، به خاطر اینکه خود حادثه کربلا هنرمندانه است و هنرمند می‌خواهد تا آن را با هنر دستش ترسیم کند و به طور قطع بسیاری از زوایای کربلا پنهان مانده و منتظر آن دست‌های هنرمندانه‌ای است که آن را ترسیم کند.

وی با بیان اینکه کار هنری در مورد عاشورا و کربلای ایران باید ادامه پیدا کند و حق مطلب ادا شود، اظهار داشت: در بین هنرها شعر حرف اول را می‌زند و امام حسین(ع) و اصحابش از اشعار حماسی استفاده کردند.

امام جمعه ملایر افزود: کار انبیا مقدس است، کار شعرا نیز مقدس است چراکه اشعار یک کارخانه انسان ساز هستند و زبان ما قاصر از بیان حق مطلب در مورد هنر است.

وی خطاب به هنرمندان بسیجی خاطرنشان کرد: شما باید قدر هنر خود را بدانید و آن را به عنوان یک تحفه الهی بدانید و در یک مسیر صحیح و درست استفاده کنید و اگر خدا این هنر را به شما داده است پس این هنر را خرج خدا و دین و ولی خدا کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات