همایش استانی میثاق عاشورائیان در تنگستان برگزار شد

بوشهر - همایش میثاق عاشورائیان استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، امام جمعه اهرم، فرمانده سپاه امام صادق، مدیرکل تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی و مسپولین ادارات و نهادهای شهرستان تنگستان در مصلی نماز جمعه اهرم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۲۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج از تنگستان؛ همایش میثاق عاشوراییان استان بوشهر عصر پنجشنبه با حضور آیت الله غلامعلی صفائی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی، علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق و هیئات مذهبی استان در مصلای جمعه شهر اهرم برگزار ‌شد.

راه امام حسین (ع) محو شدنی نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این همایش با اشاره به اهمیت قیام عاشورا اظهار داشت: حضرت امام حسین (ع) تجسم عینی تمام ادیان الهی و اسلام و همچنین عصاره همه انبیا و اولیای الهی است و تمام انبیا در وجود ایشان تجلی پیدا می کنند.

آیت الله غلامعلی صفائی بوشهری خاطرنشان کرد: نام و راه امام حسین (ع) محو شدنی نیست و تا جهان هست راه حسین و هدایت حسین ادامه دارد.

وی افزود: متوکل و هارون عباسی دوبار در طول تاریخ اقدام به تخریب حرم مطهر امام حسین کردند و در هر دو مورد آن حرم مطهر باشکوه‌تر از قبل بازسازی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرادامه داد: اکنون در مراسم اربعین حسینی ۲۰ میلیون نفر عزادار از سراسر جهان در این زیارتگاه مقدس جمع می شوند.

لزوم تبیین ویژگی‌های امام حسین (ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از این همایش اظهار داشت: هم تولد، هم زندگی و هم نهضت عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) برای اسلام و جامعه اسلامی برکت دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبیین زوایای مختلف ویژگی های حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: محورهای اساسی قیام آن حضرت احیا امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان کرد: قیام در برابر ظلم و ستم و مبارزه با مستکبران و همچنین تبعیت از ولایت از دیگر محورهای این قیام است که این مورد را از یاران امام می آموزیم.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

حجت الاسلام عیسی راستگو، امام جمعه اهرم در سخنانی ضمن خیر مقدم به حضار هدف از این همایش را هماهنگی و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و با هدف بهره گیری از فرهنگ عاشورایی، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

اجرای برنامه پامنبری توسط حسینیه شهید صادقی، اجرای تعزیه حضرت علی اصغر (ع) توسط هیئت تعزیه اهلبیت تنگستان و تجلیل از پدر شهید مدافع حرم تنگستان، شهید احمدی جوان بخش های دیگری از این همایش بودند.

در خاتمه این همایش حمزه قائدی، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و اجرای مداحی در عزای حضرت امام حسین علیه السلام پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار