نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

دفاع مقدس دژی مستحکم/ وصایای شهدا منتشر شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در آیین گرامیداشت شهدای «اوچ تپه» میانه بر گسترش فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: دفاع مقدس مانند دژی است مستحکم که قابل فتح و تسخیر نیست.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۶۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در جمع صدها نفری مردم میانه و مسئولان کشوری و لشکری، تکرار شهادت ها و تکرار عزاداری ها را از مهم ترین عوامل زنده ماندن حادثه عاشورا تلقی کرد و افزود: شهدا کار بسیار عظیمی کرده و حق بزرگی بر گردن ما دارند، هر قدر و هر زمان اگر بخواهیم برای شهدا یادبود بگیریم باز هم کم است.

وی با بیان اینکه باید وصایای شهدا در جامعه انتشار یابد و هدف و آرمان آن ها به درستی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود، از دستگاه های اجرایی به خصوص آموزش و پرورش خواست تا با انتشار وصیت نامه ها و خاطرات شهدا و اجرای برنامه های راهیان نور، نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس، آشناتر سازند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: تجلیل از خانواده های شهدا در گسترش فرهنگ جبهه، دفاع و شهادت وظیفه ای همگانی است.

      امام جمعه تبریز به تشریح اهداف جنگ پرداخته و براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط کشور عراق با کمک همپیمانانش، اعمال حاکمیت بر اروند رود، مقابله با صدور انقلاب اسلامی به جهان، کسب جایگاه ویژه و برتر در منطقه، و رهبری جهان عرب را از مهم ترین اهداف صدام برشمرد و گفت: به برکت شهدا و مجاهت های رزمندگان، همه اهداف آن ها یک به یک از هم پاشید و ما پیروز میدان شدیم و به این خاطر است که باید همیشه قدردان شهدا باشیم.

   وی با بیان اینکه ما اکنون در جنگی به مراتب خطرناکتر، پیچیده تر و سخت تر از جنگ سخت قرار داریم، مسئولیت سنگین علما و دستگاه های فکری و فرهنگی کشور را متذکر شده و اظهار کرد: جنگ نرم جنگی بی صدا و مخرب است و این موضوعی است که مقام معظم رهبری بیش از 25 سال است که متذکر می شود، باید دانست که پیکان حملات دشمن در این جنگ به سمت جوانان، نوجوانان و خانواده هاست.

   وی افزود: امروز خانواده ها در معرض نفوذ دشمن اند و لازم است فرهنگ دفاع را بیش از پیش در جامعه گسترش دهیم تا مانع حملات دشمن باشد.

   یادواه شهدای منطقه "اوچ تپه" میانه در مسجد روستای پرسخلو – زادگاه آیت الله علی احمدی میانجی- با حضور پرشور و صدها نفری مردم و مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

   امام جمعه تبریز در توصیف شخصیت مرحوم آیت الله احمدی میانجی، از ایشان به عنوان عالمی برجسته، مجتهدی مسلّم، مورخی بزرگ و از مفاخر آذربایجان یاد کرد و افزود: هم اکنون هم هر کجا درس اخلاقی بپا می شود، نام او در دلها زنده می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار