خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در همدان عنوان کرد

امربه معروف نسخه حیات‌بخش جامعه بشریت/ امربه معروف رمز بقای احیای دستورات الهی در جامعه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در همدان گفت: امر به معروف نسخه حیات بخش جامعه بشریت است و اگر کنار رود اشرار در جامعه حاکم می شوند و در آن زمان دعای خوبان مستجاب نخواهد شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۱۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

امربه معروف نسخه حیات‌بخش جامعه بشریت/ امربه معروف رمز بقای احیای دستورات الهی در جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدجعفر شهبازی در همایش سالم‌سازی محیط کار و تقویت اقتصاد مقاومتی ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) از قیام امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدّش بود.

وی گفت: اهل بیت(ع) فرمودند اگر تمام واجبات، مستحبات و مکروهات مثل قطره باشند امر به معروف همانند دریاست و در واقع انبیاء هدفی جز امر به معروف و دعوت به خیر و نهی از زشتی‌ها و پلیدی‌ها نداشتند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: باید ابتدا دیدگاه خود را نسبت به این فریضه تغییر و وسعت دهیم و دامنه‌اش را بفهمیم و سپس روش برخورد عملی که آخرین مرحله امر به معروف است.

وی با اشاره به مصداق‌های امر به معروف و نهی از منکر گفت: متأسفانه معروفات در نزد ما جایگاهی ندارند و فقط سراغ منکرات آمدیم، اگر امر به معروف به معنای واقعی خود در جامعه ما جا بیفتد آن موضوعی است که اروپائی‌ها از آن به عنوان خودنظارتی و خود کنترلی یاد می‌کنند.

شهبازی ابراز داشت: امر به معروف نسخه حیات بخش جامعه بشریت است و اگر کنار رود اشرار در جامعه حاکم می شوند و در آن زمان دعای خوبان مستجاب نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امر به معروف رمز بقای احیای دستورات الهی در جامعه است و بهترین هدیه الهی به بشریت است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در همدان عنوان کرد: امروز باید نگاه دیگری به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم و نسبت به این فریضه دقت بیشتری کنیم چراکه به این مسئله تاکید شده اما در نظام جمهوری اسلامی این امر به فراموشی می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی از معروفات در صنوف، کسب روزی حلال است و تا نان حلال نخوریم وضع اقتصاد کشور حل نمی شود، خاطرنشان کرد: امر به معروف را باید برای زیرمجموعه‌های خود توضیح دهید و بازاریان نسبت به کسب روزی حلال دقت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار