رئیس اماکن استان همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و دستور خداوند است و همه ما باید دست به دست هم دهیم و مصادیق این واجب فراموش شده را به افراد اتحادیه‌ها گوشزد کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۰۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

امر به معروف و نهی از منکر یک واجب همگانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ حاجی‌آقا مظاهری در همایش سالم‌سازی محیط کار و تقویت اقتصاد مقاومتی ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر آن چیزی که در حوزه اصناف و اماکن وجود دارد در منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، اداره نظارت بر اماکن عمومی، بهبود مستمر و هدفگذاری دقیق و برنامه‌ریزی منظم را سرمایه کار خود قرار داده است.

وی گفت: با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و با برگزاری همایش های تخصصی تحت عنوان همایش «پلیس، امنیت، اصناف» و جلسات تخصصی با اتحادیه‌های تاثیرگزار از جمله اتحادیه پوشاک، خرازی فروش ها، آرایش و پیرایش و زرگران در بحث امر به معروف و نهی از منکر مطالب لازم ارائه شده و به نتایج خوبی رسیدند.

رئیس اماکن استان همدان عنوان کرد: هر هفته کلاس مکاسب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود که ماهیانه به بیش از یک هزار نفر آموزش داده می شود.

وی همچنین در خصوص برگزاری نماز جمعه و جماعات گفت: مصادیق خوبی در بازار مشاهده می شود، حضور پررنگ کسبه در صفوف نماز جمعه و جماعات با پخش اذان که بسیاری از پیشکسوتان مغازه ها را تعطیل می کنند و در صفوف نماز جماعت حاضر می شوند.

مظاهری افزود: در خصوص برگزاری مراسم عزداری‌ها و اعیاد باید بازار به گونه ای باشد که در ولادت ها شیرینی و شربت توزیع شود و در ایام شهادت ها سردرب مغازه ها پرچم مشکی نصب شود که مشخص شود که بازار اسلامی است.

وی با تأکید بر کسب روزی حلال و شرکت در اقدامات خیرخواهانه ادامه داد: در بسیاری از واحدهای صنفی پوشش اسلامی را رعایت نمی‌شود و بسیاری از منکرات وجود دارد که برکت را از زندگی انسان می برد.

رئیس اماکن استان همدان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و دستور خداوند است و همه ما باید دست به دست هم دهیم و مصادیق این واجب فراموش شده را به افراد اتحادیه‌ها گوشزد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از پخش آهنگ‌های غیر مجاز که در بسیاری از واحدهای صنفی وجود دارد بارها تذکر داده شده است.

مظاهری همچنین در خصوص استفاده از نمادهای شیطان پرستی گفت: استفاده از نمادها با آرم های کشورهای غربی، نمادهای شیطان پرستی از قبیل کلمه اکس، جمجمه انسان، صلیب وارونه و... وجود دارد و حتی در داخل خودروها هم دیده می شود و این امر یک واجب است که بر عهده همه ما است و باید تذکر دهیم.

وی افزود: استفاده از القاب و عناوین بیگانه که ماده ۲۸ آئین نامه اماکن عمومی اعلام می دارد که برای تمام واحدهای صنفی باید نام فارسی و موافق با عفت عمومی و فقط به زبان فارسی نوشته شود که باید رعایت شود و همچنین استفاده از کراوات، پاپیون، انداختن زنجیر، گردنبند و ... در واحدهای صنفی ممنوع است و باید تذکرات لازم به زیر مجموعه اتحادیه داده شود.

این مقام مسئول گفت: استفاده از کلمات نامتعارف که بارها اعلام شده، وجود البسه های بدون دکمه، جلوباز، شیشه ای و بدن نما که نیاز است در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید همگی دست به دست هم بدهیم و امر به معروف و نهی از منکر را که یک واجب دینی و شرعی است به صورت عملی رواج دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات