فیلمساز برتر اولین جشنواره دبیران یادواره‌های شهدای استان مرکزی:
فیلمساز برتر اولین جشنواره دبیران یادواره‌های شهدای استان مرکزی گفت: قدم نهادن در راه شهدا و کار کردن برای شهدا، راه رسیدن به کمال است.
کد خبر: ۸۹۲۶۸۵۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶

علی سرخیل از برترین‌های اولین جشنواره دبیران یادواره‌های شهدای استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به کسب رتبه برتر در بخش فیلم این جشنواره گفت: مستند راه یافته به این جشنواره درباره شهید «ابوالفضل رجبی» از شهدای شهرستان زرندیه بود که بعد از 31 سال جاویدالاثر بودن پیکر مطهرش تفحص و به آغوش خانواده در شهر زاویه بازگشت.

وی افزود: این مستند از پایگاه شهدای زاویه، حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) شهرستان زرندیه در بخش فیلم جشنواره شرکت داده شد و موفق به کسب رتبه برتر شد.

این فیلمساز برتر اولین جشنواره دبیران یادواره‌های شهدای استان مرکزی تصریح کرد: از زمانی که به عنوان فرمانده پایگاه بسیج فعالیت می‌کنم دیدار با خانواده شهدا را در برنامه‌های هفتگی پایگاه قرار داده‌ایم هر جمعه سعی می‌کنیم با حضور در جمع خانواده شهدا همراه با آنان زیارت آل‌یاسین را قرائت کنیم.

سرخیل با اشاره به انگیزه‌اش برای ساخت مستند درخصوص شهدا گفت: دو سال قبل از تفحص پیکر شهید «رجبی» با مادر شهید دیدار کرده بودم و شاهد بی‌قراری‌هایش بودم. مادر شهید برایمان می‌گفت که هر روز درب را باز می‌گذارد و به امید روزی که فرزندش بازمی‌گردد حاضر به ترک شهر و دیارم نیست و روزها را به انتظار سپری می‌کند.

وی افزود: از قبل مستنداتی درخصوص شهدا می‌ساختم، سخنان مادر شهید و بی‌قراری‌هایش را نیز ضبط کردم که بعد از دو سال و با تفحص پیکر و خبر بازگشت پیکر شهید، مستندی را هم از بازگشت پیکر شهید ساختم که مجموعه این دو مستند را در قالب یک فیلم پیاده کردیم که مورد استقبال عموم هم قرار گرفت. بعد هم در جشنواره شرکت دادیم.

این فیلمساز برتر اولین جشنواره دبیران یادواره‌های شهدای استان مرکزی با اشاره به اثرگذار بودن ساخت فیلم‌هایی درحوزه دفاع مقدس گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست" این چنین مستندات و آثار جرقه‌ای می‌شود برای جوانان که در راه شهدا گام بردارند و توجه داشته باشند که کار کردن برای شهدا، آنان را به کمال می‌رساند.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرگذار است، قدم نهادن در راه شهدا رسیدن به کمال است که خود باعث کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.

سرخیل با اشاره به مستندات در دست ساخت درخصوص شهدا گفت: در حال حاضر مشغول ساخت مستند شهید "رضا پاشاخانلو" فرمانده گردان حضرت ولیعصر(عج) ساوه و "سید مرتضی رضوی" از شهدای غواص هستم.

این فیلمساز برتر اولین جشنواره دبیران یادواره‌های شهدای استان مرکزی با اشاره به اینکه امیدواریم شفاعت شهدا همیشه و در همه حال شامل حال ما شود، خاطرنشان کرد: در مواقع بسیاری بوده که شهدا را واسطه قرار داده‌ام، حتی قرائت زیارت عاشوراها در جوار شهدا برایم بی ثمر نبوده و اجر آن را کسب کرده ام.

انتهای پیام/

ارسال نظرات