نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:
جهاد امام حسین(ع) بعد از گذشت بیش از هزار سیصد سال استوار و پا برجاست.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۲۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در همایش احلی من العسل با اشاره به برگزاری سراسری این مراسم در سطح استان گفت: هرکس بدون عذر جهاد را ترک کند خداوند جامه ملت را بر تن او می پوشاند.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه جهاد یعنی ایستادگی در مقابل دشمنان و جنگیدن برای حفظ دین، استقلال و تمامیت ارضی معنا می باشد افزود: جهاد دری از درهای بهشت است و اهمیت این امر باعث شد حضرت قاسم بن الحسن (ع) در سن کم جهاد را انتخاب کند و در این راه به شهادت رسید.

وی در ادامه با اشاره به استقرار حکومت شاهنشاهی در ایران پیش از جمهوری اسلامی اظهار داشت: امام (ره) به پشتوانه زنان و مردان مومن پای میدان آمدند و طاغوت را از کشور بیرون کردند و دست سلطه‌گران و آمریکا از کشور کوتاه شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمنان با به راه انداختن جنگ تحمیلی با هدف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از زمین، هوا و دریا کشور را مورد حمله قرار دادند و در این ایام یک هزار و 500 کیلومتر از خاک ایران اسلامی مورد هجوم دشمن قرار گرفت و دشمنان تا نزدیکی‌های درفول پیشروی کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمام پایگاههای هوایی کشور ما توسط دشمن بمباران شده و نزدیک به هزارو پانصد روستا صد درصد و ویران گشته بود، تصریح کرد: ما در این راستا دو راه داشتیم یا از صدام استقبال کنیم یا در مقابل هجوم دشمنان ایستادگی و مبارزه کنیم.

حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در برابر حمله دیگران دفاع کنیم  همانطور که استکبار جهانی بعد از شکست در انقلاب سال1357 شروع به حمله نظامی علیه کشور ما کرد مردم ایران 8 سال جانانه در برابر دشمنان ایستادند و دین و شرف خود را حفظ نمودند.

وی با اشاره به اینکه 26 هزار شهید دانش‌آموز در راه انقلاب جان خود را از دست داده‌اند گفت: در استان زنجان نیز بیش از 400 دانش‌آموز در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

خاتمی  به فرمایشات امام حسین (ع)اشاره کرد و افزود: من زندگی با ستمکاران را ذلت و مرگ را در راه هدف سعادت می دانم.

امام جمعه زنجان خاطر نشان ساخت: بیش از هزار سیصد  سال از جهاد امام حسین(ع) می گذرد و همچنان جهاد امام حسین(ع) استوار و  پا برجاست.

ارسال نظرات