به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح:

نمایشگاه یاد یاران در بوستان ملت برگزار شد

به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح، نمایشگاه یاد یاران با موضوع «نهضت عاشورا در دفاع مقدس» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی در بوستان ملت تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۶۳۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه یاد یاران با موضوع «نهضت عاشورا در دفاع مقدس» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح در بوستان ملت تهران برگزار شد.

بنا به گفته سرهنگ آهنگر فرمانده ناحیه شهید مفتح، این نمایشگاه که با همکاری و همیاری مشترک بین سپاه تهران و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت در وسعتی به مساحت تقریبی 800 متر مربع و در سه بخش مجزا با عناوین حضور هوانیروز در دفاع مقدس، موضوعات تخصصی از قبیل مشاوره تخصصی در زمینه های خانواده، پزشکی، تربیتی، اعتقادی و اجرای تعزیه آئینی واقعه عاشورا پذیرای عموم مردم خواهد بود.   

از دیگر برنامه های این نمایشگاه که با حضور فرمانده ناحیه شهید مفتح و امیر قربانی فرمانده هوانیروز صورت گرفت رونمایی از کانکس مخصوص پرواز مجازی بالگرد 206 توسط برادران هوانیروز و بازدید مسئولین از فضای چشمگیر نمایشگاه و تصاویر واقعی بود که توسط هنرمندان و بازیگران تئاتر صحنه هایی از عاشورای حسینی تا امتداد دفاع مقدس را به تصویر کشیدند.

استفاده از بالگرد واقعی و همچنین نماد بالگرد با ابعاد واقعی، سمیلاتور پرواز، ادوات جنگی نیمه سنگین، سالن اجرای تئاتر با موضوع ظهر عاشورا و دفاع مقدس از ویژگی های دیگر این نمایشگاه می باشد.

در خلال برگزاری این نمایشگاه، جناب سرهنگ آهنگر فرمانده ناحیه شهید مفتح در مصاحبه خود با خبرنگار سپاه تهران، ضمن قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران برپایی نمایشگاه یاد یاران، اینگونه فعالیت ها را در راستای شناساندن فرهنگ نهضت عاشورا و امتداد آن با فرهنگ شهادت در دوران دفاع مقدس دانسته و متذکر شدند که جوانان امروز در هیاهوی زندگی و در فضای مجازی باید بدانند که چه رشادتهایی توسط رزمندگان این مرز و بوم انجام شده و در حال انجام است تا مردم در امنیت و آسایش به سر ببرنند و باید قدر این فداکاریها دانسته شود.
همچنین امیر قربانی فرمانده هوانیروز نیز به بیان گوشه ای از خاطرات دوران دفاع مقدس پرداختند و از رشادتها و جانفشانی های همرزمان شهید هوانیرو از جمله شهید شیرودی یاد کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار