خبرهای داغ:
راوی دفاع مقدس بیان کرد: وجه اشتراک همه شهدا حب امام حسین است
کد خبر: ۸۹۲۶۵۹۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مصطفی بهتویی راوی دفاع مقدس در همایش زینبیون شهرستان آبیک بیان کرد: شهدا با همه تفاوت هایی که باهم داشتند ولی یک وجه مشترک داشتند و ان هم حب امام حسین بود. 
وی افزود: یکی از نمونه های این شهدا شهید طیب حاج رضایی بود که با اینکه لات بود ولی درامد خودش را دو قسمت تقسم می نمود و قسمتی برای خرج به امام حسین علیه السلام کنار می گذاشت و قسمتی را به هزینه های زندگی اختصاص میداد و هیئت بزرگی در تهران برپا داشت که هر ساله دسته عزاداری بزرگی به راه می انداخت و این حب امام حسین علیه السلام بود که طیب را عاقبت بخیر کرد.
راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید مواظب باشیم این حب امام حسین علیه السلام را از دست ندهیم و در هر لباس و کسوتی هستیم مراقب باشیم این وجه اشتراک مان با شهدا کم رنگ نشود وی افزود:خیلی از شهدا در وصیت نامه هایشان این ویژگی حب امام حسین علیه السلام را برجسته کرده اند و دوست داشتند مانند اعوان و انصار امام حسین علیه السلام تکه تکه شوند.
بهتویی بیان کرد: شهدا انقدر عجین با امام حسین علیه السلام شدند که همه رفتارشان را از حضرت الگو می گرفتند و این نشات گرفته از حب و دوست داشتن امام حسین بود.
وی با ذکر نمونه  دیگر افزود: در هویزه شهادت شهید علم الهدی و اصحابش شبیه به عاشورا و شهادت امام حسین و اصحابشان بود که حسین علم الهدی شب قبل از شهادت به قرائت قران مشغول بود و حتی بدنش را از قرانش شناختند دقیقا شبیه شب عاشورا بود و بعد از اینکه حسین علم الهدی و یارانش به شهادت رسیدند. 
دشمن با تانک های غول پیکر بر ابدان مطهرشان تاختند درست مانند عاشورا و قابل ذکر هست که یاران علم الهدی هم ۷۲ نفر بودند و با دهان تشنه به شهادت رسیدند.
 این راوی دفاع مقدس در خاتمه متذکر شد: شهدا هر چه را که عمل می کردند از عاشورا و فرهنگ عاشورا بود و نوجوانانی که از مدرسه و دانشگاه به سمت جبهه ها سرازیر میشدند از این فرهنگ پیروی می کردند.
6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها