ايرانيان در بدرقه سردار بي‌سر راه شهادت را از سر گرفتند

غوغای محسن

دهه هفتادي بود‌؛ از آن دهه هفتادي‌هايي كه سرش رفت ولي قولش نه. براي پاسداشت همين قول و قرار بود كه از نخستين ساعات روز در دل شهر غوغایی برپا شد...
کد خبر: ۸۹۲۶۵۱۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دهه هفتادي بود‌؛ از آن دهه هفتادي‌هايي كه سرش رفت ولي قولش نه. براي پاسداشت همين قول و قرار بود كه از نخستين ساعات روز در دل شهر غوغایی برپا شد و مي‌شد شور حسيني و حال و هواي كربلا را در ميدان امام حسين و خيابان‌هاي منتهي به اين ميدان به چشم ديد. مردمي كه با چشم‌هاي گريان و لباس سياه بر تن يا حسين گويان به استقبال يكي از ياران راستين سيد‌الشهدا آمده بودند. زن و مرد، پير و جوان و از هر قشر و با هر ايدئولوژي همه آمده بودند. در ميدان امام حسين تهران كربلايي برپا بود. همه آمده بودند تا يار سرجداي حسين و مدافع حرم عقيله بني‌هاشم را مشايعت كنند. شهيدي كه همچون ديگر مدافعان حرم ثابت كرد 1400 سال بعد از واقعه عاشورا هنوز هستند عاشقاني كه براي حسين و زينبش سر مي‌دهند و مردم آمده بودند تا راه كربلا، عاشقي كردن، راه حسيني شدن و حسيني بودن را از «سر» ‌بگيرند.

50 روز پيش بود كه تصاوير شهادت قهرمانانه شهيد‌محسن حججي با دوربين داعشيان در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي پخش شد تا هدف ايجاد رعب و وحشت در دل مردم را از اين مسير پيگيري كنند. شهيد‌محسن حججي از نيروهاي لشكر 8 نجف‌اشرف و اهل نجف‌آباد اصفهان بود كه در مردادماه سال‌جاري در جريان حمله تروريست‌هاي تكفيري داعش به منطقه تنف در مرز عراق و سوريه به اسارت در‌آمد و دو روز بعد به دست داعشيان به شهادت رسيد. اخلاص و ايمان اين شهيد مدافع‌حرم و خون پاك وي تجلي‌گاه وحدت ملي و اتحادي براي نابودي داعشيان و اربابان آنها شد. عالي‌ترين شكل اين وحدت ملي در مراسم تشييع اين شهيد مدافع حرم تجلي يافت.

پيكر حجت خدا روي دست عزاداران حسيني
پيكر مطهر شهيد‌محسن حججي دوشنبه شب وارد كشور شد و مورد‌استقبال خيل دوستداران مكتب ايثار و شهادت قرار گرفت. پيكر مطهر اين شهيد سه‌شنبه بعدازظهر وارد حرم مطهر امام رضا (ع) شد و پس از طواف مضجع شريف امام رئوف در روضه منوره رضوي كه با حضور خادمان بارگاه حضرت رضا(ع) انجام شد، توسط جمعيت كثير مجاور حرم تشييع شد. روز گذشته نيز پيكر شهيد‌حججي از ميدان امام حسين به سمت ميدان شهدا تشييع شد و سپس براي تدفين به شهر نجف‌آباد زادگاه شهيد انتقال يافت.

قصه‌اي كه به «سر» ‌رسيد
شهيد‌محسن حججي بنا به تعبير رهبر فرزانه انقلاب نمونه درخشاني از رويش‌هاي اسلامي و انقلابي بود و به آنچنان جايگاه رفيعي دست يافت كه بنا به تعبير رهبر انقلاب حجت خدا در عصر كنوني باشد. هرچند قدرشناسي و شور حسيني مردم كشورمان بارها اثبات شده، اما در مراسم تشييع پيكر شهيدحججي غوغايي بر پا شد. از نخستين ساعات روز جمعيت از همه نقاط شهر خود را به‌ ميدان امام حسين (ع) رساندند و با پرچم‌هاي سرخ و پلاكاردهايي با تصوير اين شهيد‌والامقام، ‌با حضور در تشييع اين مدافع حرم عزاي سرور و سالار شهيدان را در ششمين روز ماه محرم برپا داشتند. ظرفيت ميدان امام حسين (ع) از ساعت ٨:٠٠ صبح كاملاً تكميل شد و امتداد جمعيت شركت‌كننده در مراسم تشييع شهيد‌حججي به خيابان دماوند و ساير خيابان‌هاي اطراف رسيد. پرچم‌هايي با شعارنوشته «راهي كه از «سر» گرفتيم» علاوه بر اينكه در دست مردم بود، از پشت‌بام‌هاي ساختمان‌هاي مجاور ميدان امام‌حسين (ع) به چشم مي‌خورد. پارچه‌‌نوشته‌هايي با مضمون «نابودي داعش تا پايان پاييز»‌ در دست تشييع‌كنندگان پيام اين تشييع با‌شكوه را آشكارا فرياد مي‌كرد. جانبازان هم آمده بودند؛ بيش از يكصد جانباز دوران دفاع مقدس در بخشي از ميدان امام‌حسين (ع) در جايگاه مخصوصي اسكان داده شده بودند كه عكس شهيد‌محسن حججي در دستانشان مي‌درخشيد.

سپاه عاشق پرور
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان، استاد حوزه و دانشگاه از سخنرانان مراسم تشييع شهيد‌حججي بود. وي با بيان اينكه سپاه ظرفيت جذب‌، حفظ و پرورش چنين نيروهاي عاشقي را دارد، افزود: بايد به سازماني كه اينچنين عاشق‌پرور است، تبريك گفت و بايد به جوانان حزب‌اللهي تبريك گفت كه الگوي تمام‌نماي حزب‌الله‌گري را امروز مردم بر سر دست گرفتند. پناهيان تصريح كرد: ملتي كه چنين شهدايي آماده براي شهادت دارد هيچ وقت شكست نخواهد خورد و همه از اين ملت مي‌ترسند. وي با اشاره به اظهارات ناشايستي كه در برخي رسانه‌ها نسبت به شهدا نوشته شده بود، تصريح كرد: بيايند ببينند كه مردم هنوز به شهدايشان افتخار مي‌كنند و براي تشييع شهدايشان بيش از گذشته مايه مي‌گذارند، چه زماني در دوران دفاع مقدس شهدا اينقدر عزيز بودند كه هم‌اكنون عزيز هستند و چه زماني مردم براي شهدا اينقدر بيداري و قيام پيدا مي‌كردند، آنقدر كه امروز قيام مي‌كنند و اين رشد مردم ما را نشان مي‌دهد.
بنا به تأكيد پناهيان ملتي كه شهدايي مثل شهداي مدافع حرم دارد و براي شهداي خود احترام قائل است، پيروز خواهد شد و خداوند نور اين شهيد را به همه تشييع‌كنندگان عنايت مي‌كند‌؛ همانطور كه براي گريه‌كنان اباعبدالله‌الحسين (ع) از نور امام حسين (ع) عنايت مي‌كند و مردم در ماه محرم حال خوش معنوي حس مي‌كنند.

خنجر امريكا و اسرائيل بر گلوي شهيد حججي
پناهيان با اشاره به اظهارات وزير‌اسبق خارجه امريكا ‌كه گفته بود براي راه‌اندازي داعش با 70 كشور مذاكره كرديم، ‌تصريح كرد: خنجري كه سر‌مطهر شهيد‌حججي را از بدن جدا كرد، امريكا و اسرائيل تيز كرده بودند؛ به خون شهيد‌حججي قسم مي‌خوريم كه تا اسرائيل را نابود نكنيم از پا نخواهيم نشست و تا تك‌تك سياستمداران خبيث و سربازان اسرائيلي را نابود نكنيم، آرام نخواهيم نشست.

نابودي داعش؛ ‌راهي كه از سر گرفتيم
سرلشكر قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه سي‌ام شهريور ماه در مراسم اربعين شهادت مدافع حرم شهيد «مرتضي حسين‌پور» با اشاره به وعده‌ انتقام شهيد‌حججي گفت كه «نابودي داعش نزديك است و تا دو ماه ديگر نابودي اين شجره خبيثه را جشن مي‌گيريم و ايران، روسيه، سوريه و عراق بايد اين جشن را برپا كنند.‌»
وعده انتقام سردار‌سليماني و اشتياق جوانان كشورمان براي افتخار مدافع حرم بودن تأكيد مي‌كند، اين قصه به «سر» ‌رسيد، اما از «سر» گرفته مي‌شود.

واشنگتن‌پست: حججي حس ميهن‌پرستي را در ايران برانگيخت
مراسم تشييع باشكوه شهيد‌محسن حججي در رسانه‌هاي بين‌المللي هم بازتاب گسترده‌اي داشت. روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد شهادت «محسن حججي» ميان مردم ايران اتحاد بي‌سابقه‌اي برقرار كرد و وي همچون يك نماد تشييع شد. واشنگتن‌پست نوشت: در حالي كه داعش تلاش داشت تا با دستگيري و سربريدن وي به عنوان يك تبليغ براي خود استفاده كند، بسياري در ايران نگاه متفاوتي دارند. تصوير حججي در نوار ويدئويي داعش، وي را در حالي كه بعد از دستگيري صبورانه ايستاده بود، نمايش داد و دود از پشت سر او در بيابان بلند شده بود و همين حس ميهن‌پرستي را در ايران برانگيخت. اين گزارش اضافه كرد كه مرگ حججي موجب اتحاد بي‌سابقه‌اي ميان اصولگرايان، ميانه‌روها و اصلاح‌طلبان ايران شد و بسياري از فعالان، هنرمندان، ورزشكاران، ستارگان و سياستمداران از جمله «محمد‌جواد ظريف» وزير خارجه ايران پيام‌هاي تسليت براي حججي ارسال كردند. خبرگزاري فرانسه هم در گزارشي شهيد «محسن حججي» را براي مردم ايران، «نماد جنگ با داعش» تعبيركرده است. در اين گزارش آمده است: «با توجه به مراسم 10 روزه محرم، بر اهميت اين مراسم يادبود (مراسم تشييع شهيد‌حججي) افزوده شد؛ چراكه ايراني‌ها امام حسين (ع)، يكي از محترم‌ترين شخصيت‌هاي شيعيان را (در محرم) گرامي مي‌دارند. صادق آهنگران، مداح معروف و بسيار محبوب، مداحي پرشور و احساسي اجرا كرد و گفت: «ما تا روز قيامت، مدافع حرميم. آهاي چاقو به دستان ديوانه (تروريست‌هاي داعشي‌)، اين خانه پر از حججي است (ايران پر از امثال شهيد‌حججي است).

مقتدا به پيشواز سربازش آمده بود
‌نخستين كسي كه به پيشواز شهيد‌محسن حججي آمده، رهبر معظم انقلاب بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي نيز دقايقي پس از سحرگاه امروز، به مسجد امام حسين (ع) واقع در ميدان امام حسين (ع) رفتند و ضمن قرائت فاتحه، براي اين مدافع حرم اهل بيت (ع) آرزوي علو درجات كردند. رهبر انقلاب همچنين با خانوداه شهيد‌حججي ديدار و گفت‌وگو كردند. انگشتر و چفيه هديه رهبر انقلاب به همسر شهيدحججي بود. رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهيد حججي فرمودند: «خدا شهيد شما را عزيز كرده، ببينيد چه غوغايي در كشور به خاطر شهادت اين جوان به راه افتاده است. همه شهدا پيش خداوند متعال عزيزند؛ لكن يك خصوصيتي در اين جوان وجود داشته، خداوند هيچ‌وقت كارش بدون حكمت نيست. اخلاص، نيت پاك و به موقع حركت كردن اين جوان و نياز جامعه به اينگونه شهادت موجب شده خداوند متعال نام شهيد شما را بلند كرده است. خداوند جوان شما را عزيز كرد. خدا ان‌شاءالله به شماها اجر بدهد، به شما صبر بدهد، شما را ان‌شاءالله عزيز كند و ان‌شاءالله خداوند به همه‌تان -به مادر، به خانم [ايشان]، به پدر، به همه‌ بازماندگان- عوض خير بدهد و همه‌تان را توفيق بدهد كه بتوانيد به وظايفتان عمل بكنيد در ادامه‌ راه اين شهيد؛ خدا ما را هم قدردان شهدا قرار بدهد؛ ان‌شاءالله…»

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات
آخرین اخبار