کارشناس معاونت پیشگیری دادگستری البرز عنوان کرد؛

تریبون هیئت ها توان تلطیف فضای روانی جامعه را دارد/ باید در محرم سبک زندگی اسلامی ترویج شود

آرش بارانی گفت: در سخنرانی مراسم سوگواری امام حسین(ع) بایدعلاوه بر مسائل مذهبی ویژگی های ممتاز یک مسلمان و سبک زندگی اسلامی تشریح شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۹۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آرش بارانی، کارشناس معاونت پیشگیری دادگستری استان البرز ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار داشت: محرم از جمله ماه هایی است که اقشار مختلف جامعه روزانه پای منبر روحانیون و سخنرانان مذهبی می نشینند و سخنرانان باید از این فرصت بیشترین استفاده را کنند.

تریبون هیئت ها توان تلطیف فضای روانی جامعه را دارد/ باید در محرم سبک زندگی اسلامی ترویج شود

وی افزود: سخنرانان در  این ایام می توانند ضمن اشاعه فرهنگ معنوی عاشورا به تلطیف فضای روانی جامعه نیز کمک کنند.

بارانی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: در گذشته  مرسوم بود علاوه بر مسائل مذهبی ویژگی های ممتاز یک مسلمان و سبک زندگی اسلامی نیز تشریح می شد و عملا اقشار مختلفی مانند کاسب های محلی، خیاط ها، نانواها و... در ایام محرم تحت تعالیم اسلامی قرار می گرفتند.

این کارشناس در ادامه با تاکید بر اینکه فرهنگسازی را باید از کودکی آغاز کرد گفت: طرح موفق "همیار پلیس" برگرفته از کشور فرانسه نمونه ای از تاثیر توجه به ظرفیت کودکان در فرهنگسازی رفتارهای مثبت است و قطعا این امر در سایر مسائل دینی و مذهبی نیز کاربرد خواهد داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نزاع خیابانی اخیر یک دستفروش با جوانی در کوه نور کرج اشاره کرد و گفت: در این نزاع که بر سر محل پارک خودرو صورت گرفت متاسفانه راننده خودرو توسط دستفروش به قتل رسید.

بارانی تاکید کرد: قطعا چنانچه عمل به آموزه های دینی  در دستفروش یا راننده نهادینه شده بود خشم هر 2 طرف کنترل و نزاعی برپا نمی شد تا منجر به قتل نفس شود.

کارشناس معاونت پیشگیری دادگستری البرز در پایان با کامل خواندن دین اسلام و مبانی اخلاقی مذهب شیعه اظهار داشت: تریبون هیئت ها توان تلطیف فضای روانی جامعه را دارندو در صورتی که شور حسینی مردم در ایام محرم به درستی هدایت شود پیامدهای مثبت بسیاری در نوع زندگی مردم  و آرامش روانی جامعه خواهد داشت.

منبع: طنین شهر

ارسال نظرات
پر بیننده ها