در راستای ۵۴۰۰ شهید استان کردستان:

آئیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان دهگلان برگزار شد

آئیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان دهگلان در راستای سرداران و ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در دهگلان برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۷۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان، مردم، مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا آئیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدی شهرستان دهگلان در راستای سرداران و ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سوله ورزشی صالحین حوزه مقاومت بسیج شهید نسرین پور دهگلان برگزار شد.

در این مراسم معنوی ابراهیم حسینی رئیس ستاد کنگره گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه محرم و تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به موضوع حادثه عاشورا اظهار داشت: شهدای میهن اسلامی با الگو گرفتن از قیام سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) برای دفاع از مردم و کشورشان جان خود را فدا نمودند.

وی افزود: هدف از قیام امام حسین (ع) برای احیای جدش بود تا شریعت اسلامی به انحراف کشیده نشود، زیرا از اول خلقت بشریت تاکنون و تا روز قیامت جبهه حق و باطل وجود خواهد داشت.

حسینی گفت: براساس منطق قرآن ما یک جبهه استکباری داریم که تاکنون هزاران جنگ را برای بشریت به ارمغان آورده اند و میلیارد‌ها انسان را از بدو خلقت بشری تاکنون از زیر تیغ شمشیر خود گذرانده اند.


وی در ادامه گفت: شعله‌های که شهادت امام حسین (ع) را در دل مومنان افروخته و هرگز خاموش نمی‌شود این است که قیام امام حسین (ع) رنگ و بوی خدایی داشت.


حسینی ضمن تبریک ایام دفاع مقدس با اشاره به حساسیت دشمن نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت: ابرقدرت‌ها می‌خواهند ایران اسلامی در سیطره آنان باشد، زیرا در یک نقطه استرا تیژیکی قرار گرفته و اینان منافع خود را با وجود جمهوری اسلامی از دست رفته میدانند.


وی با اشاره به سخنان سخیف و نابخردانه رئیس جمهور امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی در طول ۴ دهه تمام توطئه‌های استکبار جهانی را با روحیه بسیجی و روحیه شهادت طلبی وادار به شکست نموده است.

وی رمز موفقیت ایران اسلامی دردوران دفاع مقدس را روحیه ایمان، حضور گسترده مردم و بسیجیان دانست.

حسینی با اشاره به شهید و شهادت گفت: شهادت مرگ نیست بلکه یک حیات ابدی است که در واقع مزد جهاد فی سبیل الله است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت:برگزاری یادوار‌های شهدا مقدمه این کنگره بوده و باید با کمک و تلاش مسئولین و بسیجیان اجلاسیه اصلی را درشهرستان دهگلان برگزار نموده و با تولید فیلم و تهیه کتاب نقش مردم شهرستان دهگلان در دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های کربلای یک، کربلای پنج وعملیات و الفجر ۱۰ حضور داشتند را برجسته نماییم.


وی در ادامه گفت: برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان یک فرصت طلایی برای شهرستان است که بتواند ۷۴ شهید قهرمان این منطقه را با محوریت شهید محمد جعفری معرفی کند.

حسینی گفت: ما باید شهدا را به نسل‌های آینده معرفی کنیم، زیرا معرفی شهدا به معنای استقامت، استکبارستیزی، ایستادگی در برابر دشمن و مقاومت در برابر جبهه تکفیریهاست.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات