در همایش گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد:
فرمانده سپاه سقز: باید برای بدحجابی‌ها و بیکاری جوانان تدابیری اندیشیده و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام گیرد.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۶۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ویژه برنامه هفته‌ی دفاع مقدس و امربه معروف و نهی از منکر با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، امام جمعه، فرماندار و معاونین، فرمانده سپاه پاسداران، اعضای شورای شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی، روسای دانشگاه ها، ادارات و دیگر نهاد‌های شهرستان سقز در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه سقز و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات این ستاد ارائه نمود و به آمادگی سپاه سقز برای مقابله با منکرات در جامعه تاکید کرد.

یعقوب صفاری با بیان اینکه امام حسین (ع) از بارزترین و ارزشمندترین شخصیت‌ها یی از سلاله پاک رسول‌الله (ص) است که منادی اصلی امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با قیام خود و گذشتن از جان و مال خود نشان داد که این فریضه الهی چقدر مهم است و باید به آن توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن با همه توان و با استفاده از روش‌های مختلف وارد میدان شده و با گمراه کردن جوانان و ترویج منکرات در جامعه ایمان و اعتقادات مردم را مورد هدف قرار داده است افزود: امروز تهاجم فرهنگی دشمن در سطح گسترده‌ای مطرح است که این موضوع نیازمند هوشیاری و مقابله به مثل است که در این حوزه سپاه پاسداران شهرستان سقز با تمام توان و ظرفیت خود با همکاری مردم و سایر نهاد‌های دولتی در صحنه آماده است.

صفاری تصریح کرد: امتی که در زمینه اصلاح جامعه بشری خود از امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌کند از بهترین امت‌ها به شمار می‌آید.

فرمانده سپاه سقز با اشاره به برخی منکرات در جامعه ادامه داد و گفت: مسئولین ذی ربط باید برای بدحجابی‌ها و بیکاری جوانان تدابیری اندیشیده و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام گیرد.

این مسئول در پایان به ساخت حسینیه‌ای در مسیر اصلی جاده سقز – سنندج اشاره کرد و افزود: سپاه سقز برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان زائر سرایی برای آسایش مسافرین تدارک دیده که هر زمان از شبانه روز در اختیار مسافران و زائران خواهد بود تا استراحت لازم را داشته و فریضه واجب نماز را در آن بپا دارند.

در ادامه این مراسم محمود امان اللهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به بصیرت افزایی مردم گفت: بصیرت مهمترین عاملی است که مسلمانان را در شرایط سخت نگه می‌دارد.


امان اللهی ادامه داد و افزود: مردم ایران اسلامی در زمان سیطره‌ی رژیم طاغوت با تابش نوری به نام خمینی کبیر و حمایت سراسری از این مرد مجاهد، بصیرت خود را نشان داده و ثابت کردند در هر زمانی پشتیبان نظام جمهوری اسلامی خواهند بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه سخنان خود تشریح کرد: کشور‌های غربی و منافقین با تشکیل گروهک‌های مختلف در داخل کشور تلاش‌های زیادی را برای فروپاشی انقلاب انجام دادند که مردم این خاک با بسیج شدن و هم عهد شدن با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب مشت محکمی بر دهان استکبار کوبیدند.


وی با اشاره به خدمات پیشمرگان مسلمان کرد به تجلیل از آن‌ها پرداخت و افزود: خدمت به مردم علل الخصوص مردم کردستان برای ما افتخار است چرا که اینجا پیشمرگان مسلمان کرد در تمام عرصه‌ها اجازه ندادند کوچک‌ترین تعرضی به خاک کشور عزیزمان وارد شود، مردم نیز باید با بسیجی بودن خود زحمات چندین دهه‌ی آن‌ها را جبران کنند.

محمود امان اللهی در پایان بر بحث حجاب تاکید کرد و گفت:حجاب، عفت و پاکدامنی باید در بین مردم پایدار باشد و این امر مهم را در زندگی خود ترویج دهند چرا که ایمان با این سه اصل تکامل پیدا خواهد کرد.

در پایان این مراسم بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سقز توسط خانم پرستو نیک پی قرائت و از آمران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سقز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات