خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آبادان گفت: رژیم بعث عراق گمان می‌کرد که به سرعت خاک خوزستان و بعد خاک ایران را مورد سیطره و تجاوز خود قرار خواهد داد اما پس از ورود با مقاومت‌های خودجوش مردمی که دور از انتظار او بود روبه‌رو شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۷۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

مجید حسین‌زاده   اظهار داشت: جنگی که رژیم بحث عراق با حمایت کشورهای استعمارگر به ایران تحمیل کرد جنگی با استراتژیک جنگ سریع بود یعنی اینکه در کمترین طمان به اهداف خود در این جنگ برسد.

وی افزود: اهداف رژیم بعث ساقط کردن و تجاوز به تمام خاک ایران در کمترین زمان بود. در حساب و کتاب‌های نظامی برنامه ریزی دقیقی برای اینکار صورت گرفته بود اما برخی از این محاسبات را عواملی داخلی کشور برهم زد.

فرمانده سپاه آبادان گفت: صدام حساب کرده بود که ارتش پس از روی کار آمدن نظام جدید نظم و انسجام اولیه‌ای خود را ندارد و سپاه نیز به دلیل شکل‌گیری جدید خود هنوز پشتوانه قوی نداشت.

وی با بیان اینکه دست اندازی دشمنان داخلی نیز از جمله این عوامل بود عنوان کرد: رژیم بعث با درنظر گرفتن این عوامل گمان می‌کرد که به سرعت خاک خوزستان و بعدها خاک ایران را مورد سیطره و تجاوز خود قرار خواهد داد اما پس از ورود با مقاومت‌های خود جوش مردمی که دور از انتظار او بود مواجه شد.

حسین‌زاده تصریح کرد: در خرمشهر مردم45 روز مقاومت کردند و پس از آن هم ارتش بعث تنها بخشی از خرمشهر را در سیطره خود قرار داد. پس از اشغال خرمشهر از سمت رودخانه کارون وارد آبادان شد و آبادان را محاصره کرد. این محاصره حدود1 سال طول کشید که در این مدت مردم مقاومت جانانه‌ای از خود به نمایش گذاشتند و باعث عدم ورود دشمن به آبادان شد.

فرمانده سپاه آبادان گفت: مقاومت مردم آبادان باعث شد ارتش بعث ضربه سنگینی را متحمل شود اما ضربه سنگین‌تر هنگامی بود که عملیات ثامن الائمه در5 مهر1360 رقم خورد.

وی عنوان کرد: در آن زمان بنی‌صدر فرمانده کل قوا و رئیس جمهور بود که خیانت‌های بسیاری را به کشور کرد. اعتقاد داشت که ما باید زمین بدهیم و زمان بگیریم به همین علت رزمندگان اسلام با عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری جان تازه‌ای گرفتند. ارتش و سپاه با اتحاد خود در عملیات ثامن الائمه دشمن را از جاده ماهشهر- آبادان و رودخانه کارون عقب راندند و آبادان کاملا از محاصره رژیم بعث خارج شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها