خبرهای داغ:
مشاور فرمانده کل سپاه دفاع مقدس را یک حماسه ملی و مذهبی دانست و گفت: یکی از راه‌های ماندگاری این حماسه قرن بیستم، ایجاد پیوند ناگسستنی بین نسل جوان و بازماندگان دفاع مقدس است و نباید اجازه داد افرادی این حماسه و رخداد را به نفع خود مصادره کنند.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۶۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

دفاع مقدس یک حماسه ملی و مذهبی/ راه ماندگاری دفاع مقدس ایجاد پیوند ناگسستنی بین نسل جوان و بازماندگان آنبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سردار نوراللهی در یادواره سرداران، فرماندهان و 120 شهید گرانقدر بخش خزل و شهر فیروزان، دفاع مقدس را طلایی‌ترین تکه تاریخ ایران خواند و اظهار داشت: اگر دفاع مقدس را به درستی تفهیم و بازگو نکنیم به ورطه فراموشی سپرده خواهد شد.

وی افزود: باید مراقب بود که دفاع مقدس تحریف نشود و در آن دچار افراط و تفریط نشویم که همه این موارد از آسیب‌هایی است که تاریخ طلایی دفاع مقدس را تهدید می‌کند.

فرمانده سابق سپاه کردستان ابراز داشت: اگر حادثه عاشورا به درستی منتقل و بازگو نمی‌شد، تا این اندازه ماندگاری و تاثیرپذیری نداشت، بنابراین تاریخ دفاع مقدس ما نیز برای آنکه ماندگار و عبرت‌آموز باشد باید به شکل صحیح بازخوانی شود.

وی دفاع مقدس را یک حماسه ملی و مذهبی دانست که حاصل ایمان، اعتقاد و آموزه‌های مذهبی و مکتبی بود و عنوان کرد: یکی از راه‌های ماندگاری این حماسه قرن بیستم، ایجاد پیوند ناگسستنی بین نسل جوان و بازماندگان دفاع مقدس است و نباید اجازه داد افرادی این حماسه و رخداد را به نفع خود مصادره کنند.

سردار نوراللهی با بیان اینکه وسعت ایثار و فداکاری شهدای بخش خزل و شهر فیروزان، حکایت از غیرت، شرف و مردانگی آنان داشت، افزود: وسعت جغرافیای ایثار شهدای بخش خزل و شهر فیروزان، به اندازه تمام طول جبهه‌های نبرد و از دهانه فاو تا ارتفاعات اشنویه است.

مشاور فرمانده کل سپاه، شهدا را قله‌نشینانی توصیف کرد که خلعت شهادت به تن کرده‌اند و گفت: شهدا به مانند ستاره‌های درخشانی هستند که مسیر درست را به ما نشان می دهند تا دچار انحراف نشویم.

وی بیان داشت: ما سرنوشت جنگ را در میدان جنگ تعیین کردیم، نه در پشت تریبون؛ ما جان دادیم تا انقلاب جان داشته باشد، سر دادیم تا انقلابمان سر داشته باشد و خون دادیم تا خون در رگ‌های انقلاب جاری باشد.

سردار نوراللهی تصریح کرد: برخلاف ادعای برخی که می گویند ملت ایران از این خون و جان دادن خسته شده‌اند، بدانند که وجود برخی تبعیض‌ها است که ملت را خسته کرده، نه خون و جان دادن.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک آیینه بسیار گویا و شفافی از پایمردی، شجاعت و خرد ملت ایران بود و همه ملت، اصناف و اقلیت ها حق خود را در آن ادا کردند، خاطرنشان کرد: همه این پیروزی‌ها محصول ایثار و فداکاری و شجاعت بود و از این به بعد نیز با همین عناصر خواهیم توانست نظام جمهوری اسلامی را با یاری خدا حفظ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات