نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ جهاد و شهادت، مردانگی، عفاف، عشق به حق و مبارزه با ظلم، عزت نفس، مقابله با فساد و طغیان و ظلم و جور، مناعت و استغنای طبع، قطع امید از بیگانگان، مبارزه با خرافات، جهالت، سلطه بیگانگان، جهاد علمی، جهاد فنی، تربیتی و ... درس‌های مکتب امام حسین(ع)است .
کد خبر: ۸۹۲۶۳۵۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در مراسم بزرگداشت ایثارگری‌های شهدای دوران دفاع مقدس که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بیان عظمت قیام عاشورا گفت: موضوع امام حسین(ع) و کربلا یک موضوع ریشه دار و عمیق است که تا قیامت تداوم خواهد داشت.

وی افزود: عاشورا شجره طیبه‌ای است که ریشه‌هایش در اعماق زمین رشد می‌کند و شاخ و برگش در آسمان ثمره می‌دهد؛ مبدأ آن سال 61 هجری قمری است و منتهایش حوض کوثر خدمت حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) و اباعبدالله(ع) است. این نهر با عظمت و این کوثر ایمان و شهادت و عشق تا قیامت تداوم خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ما هر چه در این اقیانوس مواج عاشورا و اهل بیت(ع) جستجو کنیم، کم است و نمی‌توانیم به اعماق آن دست پیدا کنیم. محرم و صفر یک فرصت است تا تشنگان وادی معرفت هر چه بیشتر در این اقیانوس صید کنند و معرفت کسب نمایند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به نتایج قیام امام حسین(ع) تصریح کرد: تمامی جلسات، رفتار، گفتار، اندیشه و عمل‌مان باید با موازین حسینی شکل بگیرد و در همه زمینه‌ها هویت ما حسینی باشد . امروز هم نیاز داریم، هم احساس نیاز می‌کنیم و هم فایده‌اش را درک می‌کنیم.

وی افزود: ایام محرم صدها درس دارد؛ فرهنگ جهاد و شهادت، مردانگی، عفاف، عشق به حق و مبارزه با ظلم، عزت نفس، مقابله با فساد و طغیان و ظلم و جور، مناعت و استغنای طبع، قطع امید از بیگانگان، مبارزه با خرافات، جهالت، سلطه بیگانگان، جهاد علمی، جهاد فنی، تربیتی و ... درس‌های مکتب امام حسین(ع)است .

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به توانمندی‌های پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند تصریح کرد: ما باید از ظرفیت‌های استان مرکزی و سرمایه‌های عظیم آن به خوبی استفاده کنیم و قدرش را بدانیم. این پالایشگاه چشم و چراغ کشور است و ما برای آن خیلی خون دل خورده ایم تا آن را آماده کنیم و تحویل دهیم و در آن تحول ایجاد کنیم .

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: دولت، مجلس، دستگاه قضایی و همه باید به آن عنایت ویژه داشته باشیم. این امانتی است که دست شما است. این سرمایه اسلام است و انقلاب و همه در قبال آن وظیفه دارند و باید قدر آن را بدانیم و در تعمیرات اساسی و ... حفظش کنیم .

وی افزود: همه دست به دست هم بدهیم تا در تولید و سوخت رسانی مشکلی پیش نیاید . امسال به گفته رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) سال تولید ملی و اشتغال است و بزرگترین عبادت آن است که در تولید و اشتغال سهم داشته باشیم. ضایعه اقتصادی  و انسانی و تأخیر در راه اندازی نداشته باشیم؛ سهل انگاری و غفلت نداشته باشیم .

در این مراسم مسعود پیرایش ذاکر و مداح اهل بیت(ع) با نوای دلنشین خود و ذکر مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) حاضرین را به فیض رساند.

در پایان این برنامه معنوی و روح بخش از بسیجیان نمونه و حلقه صالحین نمونه تقدیر به عمل آمد و جوایز برندگان مسابقه انرژی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات