خبرهای داغ:
پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی در وجود تمام رزمندگان اسلام دوران دفاع مقدس نهادینه شده بود، گفت: امروز این فرهنگ باید در جوانان ما تقویت شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۲۲۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

ضرورت تقویت فرهنگ عاشورایی در نسل جوانبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، سردار  رضا میرزایی امروز  در جمع هادیان سیاسی سپاه ناحیه بهار اظهار داشت: اگر دفاع مقدس نبود  امروز ملت ایران هیچ عزتی نداشتند.

وی افزود : ما جنگ را شروع نکردیم  و دیوانه‌ای مانند صدام  تحت تاثیر دولت‌های بی‌فکر و اندیشه غربی قرار گرفت و جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد.

این پژوهشگر دفاع مقدس در ادامه به تاریخ هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از 30 کشور از صدام حمایت می‌کردند و با این حمایت،  مشکلات ما در جنگ چند برابر شده بود.

وی به تحلیل جنگ نابرابر  اشاره کرد و گفت : ما در جنگ حتی یک سیم خاردار نداشتیم، سلاح‌هایی که در اختیار ما بود بسیار ابتدایی  بود اما از طرف دیگر تجهیزات و سلاح‌هایی که دشمن از آن استفاده می‌کرد از همه  لحاظ پیشرفته بود.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمان جنگ تحمیلی با بحران و چالش‌های فراوانی روبرور بوده است، ادامه داد: قبل از شروع جنگ  در داخل ایران گروه‌های سیاسی از قبیل منافقین، لیبرال‌ها و  دیگر جریان‌های سیاسی که خط آنها  کاملا با انقلاب اسلامی متفاوت بود  تلاش می‌کردند با ایجاد غائله کردستان،  بلوچ  و خوزستان به صل نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

وی با اشاره به نقش مهم و راهبردی حضرت امام راحل  در دوران دفاع مقدس گفت: هدایت و رهبری  حضرت امام(ره) بی نظیر بود و بسیاری از فرماندهان در زمان دفاع مقدس  با رهنموده های امام راحل انگیزه می‌گرفتند و روحیه رزمندگان چندین برابر می‌شد.

این پژوهشگر دوران دفاع مقدس درادامه به روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی رزمندگان اشاره کرد کرد و افزود: شب‌های عملیات رزمندگان  قبل از عملیات برنامه مفصلی داشتند و آن هم حنابندان بود؛ عشق به شهادت و روحیه شهادت طلبی و دل نبستن به دنیا در چهره تمام آنها مشاهد ه می‌شد.

وی یادآور شد: فرهنگ عاشورایی در وجود تمام رزمندگان اسلام نهادینه شده بود به طوری که نماز شب آنها ترک نمی‌شد و امروز این فرهنگ باید در جوانان ما تقویت شود.

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: دیروز ما درگیر جنگ نظامی بودیم و این جنگ تعریف خاص خود را دارد اما امروز ما با یک جنگ بسیار خطرناک‌تر از جنگ نظامی روبرو هستیم و آن جنگ  نرم دشمن است.

وی تاکید کرد : در جنگ نرم دشمن، باورهای دینی و اعتقادات مردم و به ویژه جوانان را از طریق ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و... مورد هدف قرار می‌دهد.

این پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوره اقدامات فرهنگی و اهمیت آن افزود: ما باید در این زمینه ورود کنیم.

سردار میرزایی ابراز داشت: تبیین فرهنگ جبهه و جهاد و شهادت و استقامت و روحیه انقلابی رزمندگان به جوانان نباید فراموش شود چراکه رزمندگان از همه هستی خود گذشتند برای اینکه انقلاب و فرهنگ عاشورا بماند و عزت و آبروی ما حفظ شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از جبهه مقاومت گفت: هدف استکبار جهانی از راه‌اندازی و حمایت از داعش در منطقه در واقع ایجاد بحران در تمام خاورمیانه و از جمله نقشه آنها ایران بود.

این پژهشگر دفاع مقدس گفت : حضور سربازان ولایی چون «حاج حسین همدانی» و دیگر رزمندگان قوت قلبی برای مردم سوریه و تهدیدی جدی برای نابودی داعش شد.

وی در پایان سخنانش به امنیت ایران اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت : امروز به برکت ولایت امنیت ما در منطقه بی نظیر است و اگرمدیریت نمی‌کردیم  امروز بحران شدیدی در منطقه ایجاد می‌شد که منطقه را با مشکل روبرو می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات