پژوهشگر دفاع مقدس تأکید کرد

ضرورت تقویت فرهنگ عاشورایی در نسل جوان

پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی در وجود تمام رزمندگان اسلام دوران دفاع مقدس نهادینه شده بود، گفت: امروز این فرهنگ باید در جوانان ما تقویت شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۲۲۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

ضرورت تقویت فرهنگ عاشورایی در نسل جوانبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، سردار  رضا میرزایی امروز  در جمع هادیان سیاسی سپاه ناحیه بهار اظهار داشت: اگر دفاع مقدس نبود  امروز ملت ایران هیچ عزتی نداشتند.

وی افزود : ما جنگ را شروع نکردیم  و دیوانه‌ای مانند صدام  تحت تاثیر دولت‌های بی‌فکر و اندیشه غربی قرار گرفت و جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد.

این پژوهشگر دفاع مقدس در ادامه به تاریخ هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از 30 کشور از صدام حمایت می‌کردند و با این حمایت،  مشکلات ما در جنگ چند برابر شده بود.

وی به تحلیل جنگ نابرابر  اشاره کرد و گفت : ما در جنگ حتی یک سیم خاردار نداشتیم، سلاح‌هایی که در اختیار ما بود بسیار ابتدایی  بود اما از طرف دیگر تجهیزات و سلاح‌هایی که دشمن از آن استفاده می‌کرد از همه  لحاظ پیشرفته بود.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمان جنگ تحمیلی با بحران و چالش‌های فراوانی روبرور بوده است، ادامه داد: قبل از شروع جنگ  در داخل ایران گروه‌های سیاسی از قبیل منافقین، لیبرال‌ها و  دیگر جریان‌های سیاسی که خط آنها  کاملا با انقلاب اسلامی متفاوت بود  تلاش می‌کردند با ایجاد غائله کردستان،  بلوچ  و خوزستان به صل نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

وی با اشاره به نقش مهم و راهبردی حضرت امام راحل  در دوران دفاع مقدس گفت: هدایت و رهبری  حضرت امام(ره) بی نظیر بود و بسیاری از فرماندهان در زمان دفاع مقدس  با رهنموده های امام راحل انگیزه می‌گرفتند و روحیه رزمندگان چندین برابر می‌شد.

این پژوهشگر دوران دفاع مقدس درادامه به روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی رزمندگان اشاره کرد کرد و افزود: شب‌های عملیات رزمندگان  قبل از عملیات برنامه مفصلی داشتند و آن هم حنابندان بود؛ عشق به شهادت و روحیه شهادت طلبی و دل نبستن به دنیا در چهره تمام آنها مشاهد ه می‌شد.

وی یادآور شد: فرهنگ عاشورایی در وجود تمام رزمندگان اسلام نهادینه شده بود به طوری که نماز شب آنها ترک نمی‌شد و امروز این فرهنگ باید در جوانان ما تقویت شود.

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: دیروز ما درگیر جنگ نظامی بودیم و این جنگ تعریف خاص خود را دارد اما امروز ما با یک جنگ بسیار خطرناک‌تر از جنگ نظامی روبرو هستیم و آن جنگ  نرم دشمن است.

وی تاکید کرد : در جنگ نرم دشمن، باورهای دینی و اعتقادات مردم و به ویژه جوانان را از طریق ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و... مورد هدف قرار می‌دهد.

این پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوره اقدامات فرهنگی و اهمیت آن افزود: ما باید در این زمینه ورود کنیم.

سردار میرزایی ابراز داشت: تبیین فرهنگ جبهه و جهاد و شهادت و استقامت و روحیه انقلابی رزمندگان به جوانان نباید فراموش شود چراکه رزمندگان از همه هستی خود گذشتند برای اینکه انقلاب و فرهنگ عاشورا بماند و عزت و آبروی ما حفظ شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از جبهه مقاومت گفت: هدف استکبار جهانی از راه‌اندازی و حمایت از داعش در منطقه در واقع ایجاد بحران در تمام خاورمیانه و از جمله نقشه آنها ایران بود.

این پژهشگر دفاع مقدس گفت : حضور سربازان ولایی چون «حاج حسین همدانی» و دیگر رزمندگان قوت قلبی برای مردم سوریه و تهدیدی جدی برای نابودی داعش شد.

وی در پایان سخنانش به امنیت ایران اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت : امروز به برکت ولایت امنیت ما در منطقه بی نظیر است و اگرمدیریت نمی‌کردیم  امروز بحران شدیدی در منطقه ایجاد می‌شد که منطقه را با مشکل روبرو می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار