یک تولید کنندگان بسیجی در گفتگو با«بسیج» خبر داد:
رجبی گفت: زرشک محصولی است که سریعا فاسد می‌شود و برای فرآوری آن برای مصارف خانگی باید به سرعت اقدام شود. این موضوع به دلیل خوشه بودن زرشک است و ما با دستگاه دانه کن زرشک این خلاء را پرکردیم
کد خبر: ۸۹۲۶۲۰۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
دستگاه دانه کن زرشک برای اولین بار در ایران اختراع شد/ بدون عکس
رضا رجبی مخترع و یکی از تولید کنندگان برتر بسیجی استان خراسان جنوبی شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره اختراع دستگاه دانه کن زرشک که برای فرآوری زرشک ساخته شده است اظهار داشت: دستگاه دانه کن زرشک برای اولین بار توسط ایران ساخته شد و این لطف از خدا نصیب حال ما شد. این دستگاه برای تهیه زرشک پاک شده جهت عرضه دربازار ابداع شد، چون برخی شهر از این محصول بی بهره هستند.

وی در مورد نحوه برداشت محصول زرشک افزود: زرشک محصولی است که سریعا فاسد می‌شود و برای فرآوری آن برای مصارف خانگی باید به سرعت اقدام شود. این موضوع به دلیل خوشه بودن زرشک است و ما با دستگاه دانه کن زرشک این خلاء را پرکردیم تا شهر‌هایی مثل تهران و مشهد بازار خشک بارشان در خصوص زرشک به مشکل برنخورد.

این مخترع در مورد هزینه‌های ساخت است دستگاه‌ها عنوان کرد: برای ساخت هر یک از دستگاه دانه کن زرشک ۳ میلیون تومان هزینه می‌اندازد که برای یک زمین کشاورزی به تعداد زیادی از این دستگاه‌ها نیاز است. تولیدی راه اندازی ما در استان خراسان جنوبی بالغ بر ۵۰ میلیون هزینه برداشته است.
ارسال نظرات