خبرهای داغ:
سردار فضلی:

مقاومت مردم ایران الگوی جغرافیای مقاومت است

جانشین فرمانده بسیج مستضعفان گفت: مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس الگوی جغرافیای مقاومت است.
کد خبر: ۸۹۲۶۱۷۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار پاسدار علی فضلی چهارشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در آبادان و خرمشهر به مناسبت پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان در این شهر افزود:هشت سال دفاع مقدس بیانگر شور و شعور حسینی رزمندگان اسلام و عشق آنها به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) بود.


وی با گرامیداشت ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان اظهارکرد: محرم مبنای دفاع از ارزش های دفاع مقدس است.


سردار فضلی گفت: رزمندگان اسلام با شعور حسینی و پیروی از قیام امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر، نماز و استقامت و پایداری را آموختند و ادامه دهندگان راه شهیدان دشت کربلا شدند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطرات و چگونگی طراحی و اجرای عملیات شکست حصر آبادان پرداخت و افزود: عملیات ثامن الائمه حاصل اتحاد نیروهای مسلح از ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیجی و عشایر مدافع آبادان بود.
جانشین فرمانده بسیج مستضعفان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید آبادان حجت الاسلام جمی بیان داشت:لشکر بعث عراق با خیال باطل قصد تصرف خوزستان و جداسازی آن از خاک کشور را داشت که با مقاومت مردم و نیروهای مسلح هیچگاه به خواسته خود نرسید.


عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات‌های مهم در دوران جنگ تحمیلی است که در پنجم مهر 1360با رمز نصر من ا... و فتح قریب در محور آبادان - شرق کارون به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشکر 77 خراسان انجام شد و منجر به شکسته شدن حصر آبادان و بازپس گیری بیش از 150 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار