در همایش نهضت حسینی مطرح شد

امر به معروف ونهی از منکر سر لوحه کار مدیران و مسئولان قرار گیرد/ احیای این دو فریضتین احیاء ارزش ها است

همایش نهضت حسینی"امربه معروف و نهی از منکر و ارزش های اسلامی" در زاهدان برگزار و در آن عنوان شد که امر به معروف ونهی از منکر سر لوحه کار همه مدیران و مسئولان قرار گیرد
کد خبر: ۸۹۲۶۱۵۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، همایش نهضت حسینی"امربه معروف و نهی از منکر و ارزش‌های اسلامی" با حضور مسئولان نظامی، انتظامی، قضائی، فرهنگی و مدیران ادارات در دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان در این همایش با بیان اینکه موجوداتی هستیم که باید زندگی اجتماعی داشته باشیم، اظهار کرد: امکان زندگی فردی برای هیچ یک از بنی آدم وجود نخواهد داشت، چون در میان جمع زندگی می‌کنیم و تاثیر و تاثر در یک زندگی اجتماعی یک پدیده قهری نه فقط در زندگی اجتماعی عقلا و انسان‌ها حتی در زندگی جمعی پدیده‌ها است.
وی گفت: در زندگی اجتماعی تاثیر و تاثر به قدری قوی و طبیعی است که از آن به نام سرایت مخفی، تسری پنهان یا سرقت طبع یاد می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: نباید پنداشت که فساد افراد به خود شخص بر می‌گردد، زیرا جامعه را در بر می‌گیرد از همین رو باید نسبت به یکدیگر حساس باشیم، زیرا سرنوشت ما به هم ربط دارد.
وی با بیان اینکه دو نوع امر به معروف و نهی ازمنکر داریم، گفت: یک نمونه امر به معروف امر به معروفات واجب و نمونه دیگر امربه معروفات مستحب است همچنین نهی از منکر نیز به نهی از منکرات واجب و مندوب تبدیل می‌شود که شیوه هر کدام فرق دارد و از آنجایی که اجرای حدود الهی برای پاکسازی جامعه و زمینه سازی افراد به سمت و سوی بهشت است گاهی امر به واجب یا نهی از منکر با شدت و گاهی با ارفاق آمیخته است.
آیت الله سلیمانی با اشاره به هفت سهم اسلام که شامل والصبر، والصدق، والیقین، والرضا، والوفا، والعلم و والحلم می‌باشد، افزود: هدف قیام امام حسین (ع) اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود، زیرا جامعه اسلامی بعد از رحلت رسول اکرم (ص) دچار چنان انحرافی شده بود که به راحتی منکر را انجام می‌دادند و معروف به فراموشی سپرده شده بود لذا امام حسین (ع) برای اجرای فریضه مهمی که رسالت پیامبران نیز بود قیام کرد تا یک جامعه اسلامی واقعی به دنیا عرضه کند.

بهترین راه برای دوفریضه امر به معروف و نهی ازمنکر الگوی رفتاری از پیامبران، ائمه (ع) ومسئولین انقلاب می‌باشد
سرهنگ پاسدار محسن اکبری دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در این مراسم با بیان اینکه فریضه مهم امر به معروف ونهی از منکر باید سر لوحه کار همه مدیران و مسئولین قرار گیرد، اظهار کرد: بومی سازی در هر منطقه با استفاده از نیرو‌های خلاق واتاق‌های فکر مناسب در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین راهکار‌های نهادینه کردن این مهم می‌باشد.
وی با بیان اینکه برای هر نوع از ناهنجاری‌ها و زمینه‌های منکری که در جامعه بروز می‌کند باید راه کار مناسب آن با استفاده از کارشناسان مجرب قابل تامین شود، افزود: بهترین راه برای این دو فریضه مهم الگوی رفتاری پیامبران، ائمه (ع) ومسئولین انقلاب می‌باشد.
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: شورای امر به معروف استان که در راس آن نماینده، ولی فقیه با حضور و مشارکت مسئولان نظامی و انتظامی، قضائی و فرهنگی اعم از دانشگاهی و حوزوی، ارشاد و آموزش و پرورش یا سایر نهاد‌های عضو حضور دارند راه اندازی شده و برای برنامه ابلاغ شده و جلسات اتاق فکر ستاد امربه معروف و نهی از منکر راه اندازی و برگزار می‌شود.
وی امر به معروف و نهی از منکر را عامل پویایی و سرزنده بودن جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر احیاء ارزش‌ها است لذا اگر بخواهیم از آرمان‌های شهدا، ارزش‌های انقلاب اسلامی و تهاجم‌های فرهنگی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند مصون بمانیم باید احیاگر امر به معرف و نهی از منکر باشیم.
سرهنگ اکبری فلسفه قیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، باید آحاد مردم و مسئولین به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.
گفتنی است در پایان نیز از جمعی از مسئولان و طلایه داران فعال در بخش امربه معروف و نهی از منکر استان تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار