فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رجوع و حفظ فرهنگ عاشورا نجات دهنده و بن بست شکن در تمام عرصه هاست
کد خبر: ۸۹۲۶۱۵۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان؛ سردار س. تیپ دوم پاسدارحسین معروفی در مراسم سومین همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس که در حسینیه ثارالله زاهدان برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: زمانی انقلاب اسلامی که موجب فخر انبیا و اولیای الهی بود مورد هجمه همه جانبه شرق و غرب قرار گرفت و در این زمان یک عده افراد مومن قیام کردند و با دستور امام خود در کوره آتش رفتند و برای دفاع از اسلام، قرآن، اهل بیت، نظام مقدس، تمامیت ارضی و آبروی ملت ایران به پا خواستند و قطعا این افراد شایسته‌ترین افراد خدا هستند و، چون این قیام با تاسی از قیام سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین بود ماندگار و جاوید است.
وی افزود: منطق دفاع مقدس منطق حسین ابن علی بود و فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ حسینی بود و آنچه ما در مقتل‌ها می‌خواندیم و می‌شنیدیم در هشت ساله دفاع مقدس تجربه کردیم و با چشم سر دیدم و لمس کردیم؛ در واقعیت ما شمه‌ای از کربلا را در دوران هشت ساله دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها دیدیم. آنچه از کربلا شنیده بودیم در شب‌های عملیات و مناجات دفاع مقدس مشاهده کردیم.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: وداع شب‌های عملیات همانند شب‌های عاشورا بود وداع والفجر ۸ و صحبت حاج قاسم سلیمانی جز برگرفته از تاریخ عاشورا چیزی نبود. آنجایی که وی به بچه‌های غواص عرض کرد که این اب متعلق به بی بی فاطمه زهراست دست به این اب بزنید و به مادر حسن بدهید یادمان هست چه بر ما گذشت. وداع فرماندهان بعد از کربلای چهار در سنگر اطلاعات لشکر ثارالله که متاسفانه اثری از آن نیست از یاد‌ها نخواهد رفت و ان سنگر، سنگر وداع است؛ ان وداع و رجزخوانی خلق کننده عملیات والفجر ۵ شدکه هیچ کس باور نداشت، وداع سختی که در والفجر ۱۰ اتفاق افتاد هیچگاه از یاد‌ها فراموش نخواهد شد.
سردار معروفی بیان داشت: دوستی و محبت ما در دفاع مقدس نسبت به همدیگر برگرفته از فرهنگ عاشورا بود، هیچ کس پشت سر فرماند اش حرف نمی‌زند. غیر از عاشورا در هیچ جنگ و هیچ کجای تاریخ سبقت در جان دادن در راه خدا وجود نداشت جز در دوران دفاع مقدس.
سردار معروفی اذعان داشت: ایثارگری در صحنه نبرد و عرفان در دفاع مقدس و همچنین سنگر‌هایی که به شکل قبر در جبهه میانی در جبیر و دشت عباس درست می‌کردند و شب تا صب در آن مناجات می‌کردند تا استحکام درونی پیدا کنند و در مقابل دشمن تردید نکنند برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.
وی ادامه داد: اگر شهدایمان ماندگار شدند برگرفته از فرهنگ عاشورا بودند و شاکله‌ی این ماندگاری در عاشورا و دفاع مقدس، اخلاص در عمل بود. هیچ فرمانده‌ای در جنگ به دنبال مسئولیت نبود. رجوع و حفظ فرهنگ عاشورا نجات دهنده و بن بست شکن ماست در تمام عرصه ها. مدیریت جهادی و انقلابی زاییده دفاع مقدس است، چون عشق بازی فرهنگ عاشورا را در آن تمرین کردیم.
سردار معروفی در اهمیت عاقبت به خیری اذعان داشت: دوستانی که از ما جدا شدند و رفتند عاقبت به خیر شدند و معلوم نیست در این فراز دنیوی چه بر سر ما بیاید. یکی از جانبازان قطع نخاع گردنی در دیدار با حضرت آقا از ایشان خواستند برای عاقبت به خیرشان دعا کند که ایشان در پاسخ به وی گفتند من دعا می‌کنم، اما شما هم سعی کنید.
وی گفت: عاشورا جهل علم نبود جهل عقل بود و اگر امروز غفلت کنیم همان اتفاق تکرار خواهد شد. ماموریت و مسئولیت و رسالت امثال ما که لقب مجاهد، آزاده، ایثارگر و رزمنده به ما داده شده است این لقب سنگین است و به هر کسی داده نمی‌شود پس نباید غفلت کرد و باید از خودمان مراقبت کنیم. با زنده نگه داشتن آرمان و فرهنگ و ترویج آن؛ انقلاب و مردمان را مصون بداریم که رسالت تک تک ماست.
وی با اشاره به سخنان حضرت آقا گفت: دو آسیب فراموشی و تحریف در کمین وقایع بزرگ تاریخی است یکی از آن حوادث بزرگ تاریخی دفاع مقدس است و راهکار آن تکرار این صحنه‌ی زیباست و بازگو کردن حقیقت و جزییات و واقعیات دفاع مقدس راه جلوگیری از تحریف آن است. اینکه چرا عاشورا باقی ماند و کهنه نمی‌شود، چون حقیقت است.
وی افزود: با قلم زنی و بازگوی حقیقت این واقعه بزرگ را زنده نگه داریم. شهدا نیاز به غلو ندارند جزییات و حقیقت را به تصویر بکشیم، چون ما بعد‌ها نخواهیم بود و کسی نخواهد توانست این جزییات و حقیقت‌ها را بیان کند.
وی در پایان بر حضور در برنامه بیعت با فرمانده که در روز‌های پایانی هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود تاکید کرد.
ارسال نظرات