رئیس آموزش و پرورش خمین:

شور و شعور حسینی باید همراه هم باشد

رئیس آموزش و پرورش خمین با تاکید بر اینکه وظیفه ما شناخت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است، گفت: این شناخت باید همراه با شور و شعور باشد.
کد خبر: ۸۹۲۶۱۴۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهدی محمدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمین در همایش بزرگ «احلی من العسل» دانش‌آموزان نوجوان عاشورایی این شهرستان که در جوار بقعه مبارک امامزاده ابوطالب(ع) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) بالاترین و برترین الگو در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) گفت: در زندگی باید از اهل بیت(ع) به عنوان الگو در ارتباط با دیگران و کارهای اجتماعی تاسی گرفت و در این امر بالاترین و برترین الگو امام حسین(ع) است که تمام مراحل زندگی از ابتدا تا قیام کردن و شهادت الگو است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمین تصریح کرد: با فرارسیدن ماه محرم بستری برای تقویت فرهنگ عاشورایی در جامعه فراهم می‌شود و این کار موجب تحکیم، تقویت و پاسداری از شعائر اسلام خواهد شد. چراکه پیروی از راه و رسم امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)  و ادامه این راه ضمانت بخش آینده به لحاظ فردی و اجتماعی است.

محمدی با تاکید بر اینکه وظیفه ما شناخت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است، گفت: این شناخت باید همراه با شور و شعور باشد. و شعور حسینی مهمتر است که خوشبختانه در مدارس، این شور و شعور به ویژه فرهنگ و حماسه عاشورایی و ایثار و شهادت و ارزش‌های اسلامی ساری و جاری است. 

وی افزود: حادثه عاشورا یکی از مهمترین واقعه‌هایی است که در طول تاریخ رخ داده است که مشابه آن وجود ندارد. مردانگی و آزادگی در امام حسین(ع) موج می‌زند؛ صبر و استقامتی که ایشان در برابر مصیبت‌هایی که کتحمل شدند مثال زدنی است.

محمدی خاطرنشان کرد: همواره باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های دینی و حماسه عاشورا در راستای فرهنگ‌سازی و تحول در جامعه بهره برد. حماسه عاشورا تضمین کننده ادامه حیات انقلاب اسلامی است و مهمترین چیزی که امروز انقلاب و اسلام ما را بیمه کرده؛ عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) است و برابر آنان سربلندی و عزت در عرصه‌های مختلف به وجود آورده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار