امام جمعه موقت اهواز گفت: با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورایی از نسل جوان، سرباز امام زمان (عج) می‌سازد، گفت: بایستی فرهنگ عاشورا را حفظ کرد و در هر دوره‌ای، حقیقت عاشورا را برای نسل جوان تبیین کرد.
کد خبر: ۸۹۲۶۱۰۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز در مراسم عزاداری دهه محرم که در حسینیه سپاه روح‌الله استان مرکزی برگزار شد انقلاب اسلامی را برگرفته از نهضت حسینی دانست و گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و نهضت سرخ عاشورای حسینی بود.

وی با اشاره به تقابل هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: رزمندگان اسلام برای دفاع از ارزش‌های اسلامی به تأسی از سالار شهیدان در مقابل دشمن ایستادند و در این راه از همه چیز خود گذشتند و با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه تا زمانی که به آرمانهای امام (ره) و شهدا پایبند باشیم جمهوری اسلامی در اوج قدرت مطلق است، گفت: آزادگی و مردانگی از درس‏ های مهم واقعه عاشوراست و امام حسین (ع) و یاران او بزرگ ترین الگوی مردانگی، عظمت، استواری و ایمان به راه خدا هستند.

حجت‌الاسلام حاجتی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی به دنبال این هستند که با تحریف اهداف قیام عاشورا مردم و جوانان را نسبت به اصل نهضت حسینی به بیراهه ببرند و نظام اسلامی را هم تحریف کنند.

وی افزود: دشمنان باید بدانند که نظام اسلامی بر پایه‌های معنوی توانمندی بنا نهاده شده و بر اساس خدامحوری و اعتقاد لازم به نصرت‌ها و وعده‌های ارزشمند الهی در مقابل دشمنان ایستاده و خواهد ایستاد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: دو محور اساسی یعنی رهبری الهی و مردم شجاع دست به دست هم دادند تا ملت غیور ایران با تمام قوا در مقابل تمامی دشمنان ایستادگی کرده و در هشت سال دفاع مقدس چنان سیلی به دشمنان زدند و چنان افتخاری خلق کردند که مایه عزت برای ایران اسلامی در تاریخ ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورایی از نسل جوان، سرباز امام زمان (عج) می‌سازد، گفت: بایستی فرهنگ عاشورا را حفظ کرد و در هر دوره‌ای، حقیقت عاشورا را برای نسل جوان تبیین کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات