قیمت طلا با تقویت دلار کاهش یافت/احتمال بازگشت قیمت‌ به 1300 دلار

قیمت طلا امروز با تقویت دلار در میان چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر و همچنین در آستانه رونمایی از برنامه مالیاتی دولت ترامپ کاهش یافت اما تحلیلگران معتقدند که قیمت‌ها به 1300 دلار بازمی‌گردد.
کد خبر: ۸۹۲۶۰۷۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت طلا امروز با تقویت دلار در میان چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر و همچنین در آستانه رونمایی از برنامه مالیاتی دولت ترامپ کاهش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 5 دلار کاهش 1288.98 دلار فروخته شد. روز گذشته نیز قیمت طلا 1.3 درصد کاهش یافته بود که بیشترین کاهش در 2 هفته گذشته به شمار می‌رفت.

این کاهش‌ها ناشی از اظهارات جنت یلن، رئیس فدرال رزرو است که گفته علی‌رغم وجود یک نرخ تورم باثبات، بانک مرکزی آمریکا نیاز دارد تا به افزایش‌ نرخ بهره ادامه دهد.

به نوشته این گزارش، با ایجاد امید برای پیشرفت اصلاحات بزرگ مالیاتی در آمریکا، درحالی‌که ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم در یک ماه گذشته در نوسان است، ارزش بازارهای سهام امروز افزایش یافت. علت افزایش ارزش دلار، بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر توسط بانک مرکزی آمریکا عنوان شده است.

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است چراکه این اقدام هزینه‌های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را بالا می‌برد.

یک نرخ تورمی قوی در آمریکا می‌توانند انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده را تقویت کند.

جیمز باترفیل، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «همانطور که به پایان سال نزدیک می‌شویم و انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آمریکا تقویت می‌شود، همانند سال گذشته، این احتمال وجود دارد که بر قیمت طلا اثر گذارد.»

به گفته تحلیلگران، با این حال، نوسان تنش‌ها در میدان‌های ژئوپلتیکی مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شده است.

یوچی ایکمیزو، تحلیلگر بازار گفت: «طلا آن افزایش‌هایی که بر سر قضیه کره شمالی کسب کرده بود را از روز جمعه به دنبال اظهارات جانت یلن از دست داده است.»

«اما من فکر می کنم وضعیت کره شمالی جدی‌تر از سیاست‌های فدرال رزرو است. از اینرو، طلا تا این قیمت تقویت شده و من انتظار دارم که قیمت‌ها به 1300 دلار بازگردد.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار