خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم عزاداری در تاکستان گفت: پیگیری کلام امام حسین(ع) به عبادت و نماز انسان معرفت می‌بخشد.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۹۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری ایام محرم در تاکستان اظهار کرد: خدای متعال در قرآن وقتی راجع به انسان ها صحبت می کند، می فرماید جن و انس را نیافریده ایم مگر برای اینکه عبادت کنند.

وی تصریح کرد: قرآن دعوت می کند ما حقایق خلقت را درک کنیم. خوب نیست که هدف از خلقت را در نیابیم و جا دارد پاسخ حکیمانه برای هدف خلقت داشته باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند می فرماید ما در میان هر قوم و ملتی پیغمبر فرستادیم تا مردم را برای عبادت خدا راهنمایی و هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: وقتی این اصول را کنار هم قرار می دهیم در می یابیم همه مردم عالم در حال عبادت هستند و هیچکس را در دنیا پیدا نمی کنیم که مشغول عبادت نباشد!

وی عنوان کرد: برخی شهوت، مقام، انسانی دیگر، شیطان و بت ها را عبادت می کنند، اما هر چه انسان عقلش شکوفاتر می شود عبادتش نیز خالص تر و توحیدی تر می شود چرا که انبیاء انسان کامل بودند و انسان نیز با پیروی از آن ها صاحب ویژگی های انسان کامل می شود.

عابدینی اذعان کرد: نیاز به عبادت همواره در انسان وجود دارد و اگر ارشاد انبیا و اولیا به داد ما نرسد، به سراغ راه ها و مسیرهای غلط می رویم و از مسیر درست عبادت خارج می شویم و در نهایت فقر در عبادت به سراغ ما می آید.

امام جمعه قزوین یادآور شد: امام حسین(ع) فرمود ای مردم خدا بندگان را نیافریده است مگر آنکه خدا را بشناسند و در قرآن آمده عبادت برای انسان نسبت به خداوند شناخت می آورد و عقل انسان زمانی از گرفتاری نجات می یابد که به یقین برسد.

وی ابراز کرد: هر چقدر فهم انسان نسبت به خدا جدی تر و عمیق تر شود، با علاقه بیشتری به عبادت می پردازد و درک بیشتری از این معنا پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اباعبدالله‌الحسین(ع) ادامه می دهد، وقتی انسان به عبادت خدا مشغول شود و درک عمیقی از خدا پیدا کند، از دیگران بی نیاز می شود.

عابدینی افزود: اگر آدم ها را وسیله قرار دهیم ایرادی ندارد اما اگر به دیگران متوسل شویم، ضایعات بسیاری به همراه می آورد و انسان از مسیر درست عبادت خارج می شود.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) می گوید اگر انسان اهل معرفت باشد، اهل عبادت می شود. باید چه کنیم شوق عبادت در ما ایجاد شود و خدا عنایت کند تا در تمام لحظات به فکر عبادت خداوند باشیم؟ ️اگر معرفت نسبت به خدا پیدا شود، شوق بندگی هم ایجاد می شود؛ البته اینگونه نیست که منتظر بمانیم تا معرفت ایجاد شود بلکه هر چه سراغ عبادت برویم معرفت ما افزایش پیدا می کند و معرفت عشق و علاقه انسان را نسبت به عبادت افزایش می دهد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام حسین(ع) به خداوند می فرماید خدایا اگر کسی تو را ندارد چه دارد؟ و در مقابل آن کسی که تو را دارد چه ندارد؟ اگر این معانی را در یابیم عبادت و نمازمان معرفت می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در کلام دیگری از امام حسین(ع) آمده، اگر کسی خدا را آنطور که شایسته است عبادت کند، خدا بیشتر از لیاقت و آرزوهایش به او عنایت می کند.

وی بیان کرد: اباعبدالله‌الحسین(ع) در حدیثی دیگر می فرماید، خدایا ضرر کرد هر کسی که بجز دلبستگی به تو، به چیز دیگر دلبسته شد.

عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم و وقتی مشتری جان و مال آدم است اگر به چیزی غیر او متصل و مرتبط شویم، مسیر اشتباهی را رفته ایم.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها