مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ:

نهضت عاشورا مانند یک دانشگاه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار بسیج، تعالی جامعه را در گرو پایبندی مسئولان و مردم به معروفات دانست.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۹۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام صادق نیکنام در گفتگو با خبرنگار بسیج، اصلی ترین هدف قیام امام حسین علیه السلام را امربه معروف و نهی ازمنکر دانست، که بقیه اهداف جامعه اسلامی زیرمجموعه این هدف قرارمی گیرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کوهرنگ، افزود: نهضت عاشورا مانند یک دانشگاه است که رشته های مختلف برای اصلاح جامعه آموزش می دهد و هر رشته واحدهای درسی دارد که پیش نیاز همه این رشته ها و واحدها امربه معروف و نهی ازمنکر است.

وی تصریح کرد،: باتوجه به حدیث شریفه ((انى لم اخرج اشرا و لابطرا و لا مفسدا و لا ظالما و انما خرجت لطلب الاصلاح فى امة جدى(ص) اريد ان آمر بالمعروف و انهى عن المنكر))؛هدف از قيام امام حسین(علیه السلام) را اصلاح جامعه به وسيله امر به معروف و نهى از منكر بيان داشت.

حجت الاسلام نیکنام افزود: ما به عنوان شیعان و محبین امام حسین(علیه السلام) باید در راه هدف مولا و سرور آزادگان حرکت کنیم. اولین نشانه یک محب امام حسین (علیه السلام)ترویج معروفات می باشد که باید در کلیه امورات زندگی در راه این معروفات جهد و تلاش نماییم.

وی، ادامه داد: امام حسین (علیه السلام) با قیام خویش معروفات را درجامعه عینیت بخشیدند و معروفات را بابردن سر خود بالای نیزه در جامعه محقق کردند. امام حسین (علیه السلام) با اقامه نماز جماعت در ظهر عاشورا نماز اول وقت که مهمترین رکن و شفیع ترین معروف دین اسلام است، بین نی و نیزه هدف خود را عینیت دادند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی اضافه کرد: برخی از معروفاتی که در نهضت عاشورا عینی و محقق شدند عبارتند از؛ صبر و استقامت، ایثار و از خودگذشتگی، حفظ عفت و حجاب، پیروی از ولایت و همراه ولی و مولا بودن، حرکت به موقع و به جا و از همه چیزگذشتن برای رسیدن به هدف اصلی که همان رسیدن به پرورگار است، که امام حسین (علیه السلام) و یارانش برای جهانیان به نمایش گذاشتند و تا قیامت تابلوی روبه روی عالمیان برای اصلاح جامعه خواهند بود.

حجت الاسلام نیکنام، محقق شدن اهداف قیام عاشورا در جامعه را مرهون پایبندی به معروفات و دوری از منکرات دانست و گفت: لشکر مقابل امام حسین علیه السلام در کربلا لشکری پایبند به منکراتی چون وعده دروغ و رشوه و لقمه حرام و غیره بودند، که چنین باقساوت در مقابل فرزند رسول خدا ایستادند.

وی در پایان تأکید کرد: پایبندی مسئولان و مردم به اقامه نماز جماعت اول وقت و حفظ حجب وحیا، پرهیز از پرکردن شکم از لقمه حرام و سایر معروفات، جامعه اسلامی را می توانند تعالی ببخشند.

ارسال نظرات