مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:
دوران کودکی مهم­ترین مرحله رشد و تکامل جسمی و روانی وحساس ترین دوران زندگی یک فرد است و درجامعه و آموزه­های دینی ما ازجایگاه ویژه­ای برخودار است.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۸۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در جلسه شورای فرهنگی کانون استان از اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه در زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برنامه‌های این هفته انجام شده است.

محمد نقی صالحی به هدف از برگزاری هفته ملی کودک اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری هفته ملی کودک، توسعه همکاری وهم­گرایی و هم­افزایی دستگاه­ها و نهادهای مرتبط و متولی با کودکان و جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت و ارزش دوران کودکی و نیازها و خواسته­های کودکان امروز است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دوران کودکی  اظهار داشت: دوران کودکی مهم­ترین مرحله رشد و تکامل جسمی و روانی وحساس ترین دوران زندگی یک فرد است. دوران کودکی درجامعه و آموزه­های دینی ما ازجایگاه ویژه­ای برخودار است. آینده کشور به چگونگی تربیت و آموزش درست و سلامت روحی، روانی و جسمی کودکان بستگی دارد واین دوران نیاز به مراقبت، محافظت و تربیت صحیح و محیط مناسب دارد. سرمایه گذاری و هزینه در این بخش از اصولی ترین و عقلانی ترین سرمایه گذاری هاست.

مدیرکل استان با اشاره به اینکه هفته ملی کودک از 15 مهرماه تا 21 مهرماه و در دو سطح برگزار می شود، افزود:  اجرای برنامه­های فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد آموزه­های عاشورا برای کودکان با مشارکت خود کودکان و اجرای برنامه­هایی مرتبط با کودکان که در این بخش آثار مربیان و بزرگسالان با موضوع کودکان تهیه و تولید می شود. بطور اجمال در هفته کودک، برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار مربیان و کودکان، نشست­های تخصصی و ترویجی متناسب و مرتبط با کودکان، اجرای محافل عاشورایی، قصه گویی، اهدای کتاب و لوازم التحریر به کودکان، اجرای نمایش و بازدید از موزه­ها و آثار تاریخی برای کودکان عزیز استان خواهیم داشت.

 

ارسال نظرات