نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: انقلاب اسلامی مهمترین مصداق امر به معروف است.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۸۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر و تقارن آن با ماه محرم و هفته دفاع مقدس همایش طلایه داران امر به معروف ونهی از منکر استان با حضور مسئولین و طلایه داران ستاد احیائ امربه معروف ونهی ازمنکر استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

رئیس ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر استان در این همایش بیان کرد: این ایام فرصت مغتنمی است، ایام محرم و فرا رسیدن عاشورا و زنده شدن روح حسینی در جامعه که فرصتی است برای سخن گفتن از بهترین اهداف ابا عبدالله الحسین علیه السلام، که همان امر به معروف و نهی ازمنکر است.

حجت الاسلام و المسلمین  محمدعلی نکونام اظهار کرد: حضرت امام حسین(علیه السلام) فرمودند من برای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کردم، قیام کردم، با این اراده در مدینه سکوت نکردم و با یزیدیان بیعت نکردم، با این اراده خودم را به انواع مهلکه ها انداختم و سختی راه مکه تا مدینه را پیمودم و با این اراده در مقابل همه مصائب ایستادم تا امر به معروف و نهی از منکر شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: امروز انقلاب ما که نهضت روح الله در پی نهضت ابا عبد الله  است، در واقع طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: انقلاب اسلامی مهمترین مصداق امر به معروف است و معروف انقلاب اسلامی گرایش به اسلام و منکر انقلاب دست رد زدن به نظام سلطه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: این معروف(انقلاب اسلامی) با لبیک امام ( ره)  و لبیک مردم شکل گرفت تا اسلام جان بگیرد، اسلام در زمان طاغوت کجا بود؟ امروز کجاست؟ نگاه جهانی به اسلام چه بود؟ و امروز به برکت انقلاب این نگاه چه شده است؟

امام جمعه شهرکرد در تکمیل سخنان خود افزود: قبل از انقلاب،  اسلام می رفت که برای همیشه از صحنه خارج شود؛ اما امروز نگاه نخبگان بشری را به اسلام می بینید که اسلام جان گرفت و جبهه مقاومت و ایستادگی را به وجود آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش دیگر سخنان خود به تبیین وظایف طلایه داران اشاره کرد و گفت: طلایه داران باید معروف و منکر را به درستی در جامعه تبیین کنند تا معروف ها و منکرات جای خود را عوض نکنند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف ونهی ازمنکر استان چهارمحال و بختیاری؛ داشتن نگاه دغدغه مندانه با هدف برپادارندگی دین به امر به معروف ونهی از منکر و نداشتن روحیه بده بستان و عافیت طلبی را از خصوصیات طلایه داران دانست و تأکید کرد: طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر زیر بار ظلم نمی رود و هر جا ظلم دید عکس العمل نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان؛ شجاعت، انطباق عمل و گفتار و اخلاص را از دیگر ویژگی های مهم آمرین به معروف و ناهیان از منکر دانست و افزود: برای خدا در برابر منکرات بایستید، هر چه را برای خدا انجام دهید می ماند و اگر کار را برای دیگران انجام دهید فایده ای ندارد.

شایان ذکر است این همایش با حضور گروه های طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار و از فعالان این عرصه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات