امام‌جمعه بجستان گفت: بیشترین ترس دشمن از سپاه است، خط مقدم امروز روحانیت و در قدم اول ولایت‌فقیه است که بازوان توانمند ولایت، سپاه پاسدار انقلاب اسلامی است و باوجوداین سپاه و به گفته سردار سلیمانی ان‌شالله جشن نابودی داعش را خواهیم گرفت.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۶۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فرمانده سپاه بجستان صبح امروز در دیدار با امام‌جمعه این شهر که در محل دفتر حجت‌الاسلام حسین وحیدی برگزار شد به جایگاه امام‌جمعه پرداخت و نصایح امام‌جمعه را کلید راهی دانست و اظهار کرد: جایگاه امام‌جمعه بسیار رفیع است و توفیقات کسب‌شده در سایه پیروی از نصایح ائمه جمعه است.

سرهنگ علیرضا جنیدی ادامه داد: امروز در دهه چهار انقلاب نوع نگاه به ایران تغییر کرده است و دهه سوم و چهارم با دهه اول قابل‌مقایسه نیست، ما در حالی جنگ را شروع کردیم که توان تولید سیم‌خاردار نداشتیم، در جنگ درس گرفتیم که چگونه بدون هیچ، از پس دشمن براییم، چون ما چیزی داشتیم که دشمن نداشت و آن‌هم اعتقادات و ایمان فرزندان این خاک در جبهه حق علیه باطل بود.

وی به جبهه دیروز و امروز این نظام پرداخت و اذعان کرد: در دهه اول جنگ به‌مراتب راحت‌تر از امروز بود، چون جبهه و دشمن مشخص بودند، ولی امروز نه خاک‌ریز دشمن مشخص است و نه دشمن، جبهه امروز جبهه فرهنگی است و در این جبهه خودی از دشمن قابل‌شناسایی نیستند و ازاین‌رو کار در این جبهه خیلی سخت‌تر از جنگ تحمیلی است، الحمدالله وجود بسیج و ائمه جمعه در بدنه کشور امیدبخش و باعث توفیقات برای نظام شده است.

دبیر شورای امربه‌معروف و نهی از منکر بجستان ضمن اشاره به هفته امربه‌معروف و نهی از منکر از اتاق فکر و راهبرد موردنظر در خصوص نهی از منکر و امربه‌معروف گفت و گفت: یک راهکار برای تعامل فرهنگی و مبارزه با تهاجم دشمن اتحاد است و در بعد فرهنگی عملیاتی وارد میدان شدن، دشمن به این نتیجه رسیده حمله نظامی به کشور اصلاً امکان ندارد، دشمن جنگ را در بحث فرهنگی شروع کرده است و باوجود گوشی‌های هوشمند کار ما سخت و وظیفه ما صدچندان می‌شود.

فرمانده سپاه بجستان حضور بسیج را در عرصه‌های مختلف من‌جمله سازندگی را موفق دانست و عنوان کرد: الحمدالله امروز بسیج با ورود به عرصه‌های همچون فرهنگی، اقتصادی و سازندگی مؤثر واقع‌شده است و توانسته در عرصه سازندگی خدمات شایانی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه دهد و در این راستا و ارائه این خدمات مصمم هستیم تا ان‌شالله گوشه‌ای از مشکلات خانواده‌های کم‌بضاعت را به دوش بکشیم.

جنیدی به واجب فراموش‌شده پرداخت و تصریح کرد: اگر بتوان امربه‌معروف و نهی از منکر این واجب فراموش‌شده را در جامعه القا کرد و مردم به این موضوع توجه داشته باشند.

فرمانده سپاه بجستان خاطرنشان کرد: جوانان فطرتاً خداجو هستند و باید ورود کرد و مسیر را نشان داد تا خدای‌ناکرده به بیراهه نروند، یک زیارت عاشور و یادواره شهدا می‌تواند تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

امام‌جمعه بجستان در ادامه دیدار و بعد از بیان خیرمقدم به پاسداران سپاه بجستان به جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز فضا باز و موقعیت آماده است هر کس که می‌خواهد جهاد کند می‌تواند با حضور در جبهه فرهنگی ادای تکلیف کند و این در حالی است که توپخانه دشمن خاموش نمی‌شود جوانان در معرض شدید تهاجم فرهنگی قرار دارند و حمله دشمنان می‌طلبد ما نیز در سپاه خود سیستم پدافندی فعال داشته باشیم تا بتوانیم در بعد فرهنگی کارکنیم و زیرساخت‌ها را مستحکم تا جوانان از گزند آسیب‌ها در مصون بمانند.

حجت اسلام وحیدی تصریح کرد: نه جنگ امروز، جنگ دوران مقدس است و نه سپاه آن دوران سپاه امروز، امروز نه کوه، نه برجک و نه دشمن مشخص است و در این جبهه امربه‌معروف و نهی از منکر جایگاه والایی دارد، باید به این مقوله توجه ویژه‌ای کرد و شما پاسدار بعد از روحانیت در امربه‌معروف و نهی از منکر قرار دارید.

وی به جایگاه روحانیت و سپاه اشاره کرد و گفت: وظیفه روحانیت و سپاه امروز کار فرهنگی است و این دو گروه میدان‌دار و در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، امروز بسیجیان ما در جبهه‌ای گسترده‌تر از جبهه جنگ تحمیلی قرار دارند و تهاجمات سنگین‌تر است و باید امربه‌معروف و نهی از منکر کرد تا از بار تهاجمات کاست.

امام‌جمعه بجستان به اولین آمر به معروف اشاره کرد و اذعان داشت: خداوند اولین آمر به معروف و ناهی از منکر بود و بعد آن پیامبران، در مرحله سوم ائمه و نهایتاً خود مردم هستند که می‌توانند با نهی از منکر و امربه‌معروف در جهت اصلاح جامعه قدم بردارند، امربه‌معروف و نهی از منکر می‌توان مردم به مردم و یا مردم به دولت باشد و همچنین می‌تواند دولت‌به‌دولت و یا دولت به مردم باشد.

وی ادامه داد: در امربه‌معروف و نهی از منکر دولت‌به‌دولت می‌توان اشاره کرد به سکوت کشور در قبال مردم بی‌دفاع میانمار و چرا دولت در این مورد سکوت کرده است، فضای مجازی هم نیاز به آمران به معروف و ناهیان از منکر دارد و باوجوداین فنّاوری که امروزه در دسترس عموم مردم است نباید غافل شد و در این جبهه فرهنگی بدون استفاده از این ابزار در دسترس، غفلت کرد که تاوان آن بعد سنگین خواهد بود پس لزوم آن ورود به این جبهه و با تمام توان و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

حجت‌الاسلام وحیدی ضمن اشاره به واقعه کربلا اذعان کرد: اگر ما توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جوامع امروزی عاشورا را به جهان معرفی کرد و از حضرت مهدی (عج) چهره برداری کرد قطعاً آسیا که هیچ همه جهان جذب می‌شود.

امام‌جمعه بجستان ضمن تقدیر از حضور فعالانه سپاه در عرصه‌های مختلف در کشور خاطرنشان کرد: بیشترین ترس دشمن از سپاه است، خط مقدم امروز روحانیت و در قدم اول ولایت‌فقیه است که بازوان توانمند ولایت، سپاه پاسدار انقلاب اسلامی است و با وجود این سپاه و به گفته سردار سلیمانی ان‌شالله جشن نابودی داعش را خواهیم گرفت.
ارسال نظرات