خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

شوراي سقيفه بزرگترين فرصت سوزي امت اسلامي بود

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه صاحب الامر عج در مسجد جامع محمديه گفت: امت اسلامي و كساني كه شوراي سقيفه را درست كردند بزرگترين فرصت سوزي تاريخ را رقم زدند و به بهانه جوان بودن امير مومنان (ع) او را از خلافت منع كردند.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۶۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبر گزاري بسيج از قزوين، حجت الاسلام علي معبودي ضمن تسليت ايام سوگواري محرم گفت: هدف امام حسين زنده كردن جامعه بود زيرا امتي كه امام ندارد مرده است و به انحراف كشيده مي شود و امتي كه با امام همراه باشد در مسير پيشرفت قرار گرفته و پله هاي ترقي را طي مي كند.
وي در ادامه تصريح كرد: مردم در جامعه به چهار دسته تقسيم مي شوند ،فرصت ساز،فرصت شناس،فرصت طلب و فرصت سوز هستند و اين در كربلا ساري و جاريست. در سايه عزاداري ابا عبدالله در طول 1400 سال چه اتفاقاتي افتاده كه همواره راهگشاي امت اسلامي بوده و ماندگاري انقلاب هم به بركت نهضت ابا عبدالله مي باشد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه صاحب الامر عج ضمن تكريم مقام شامخ سرور و سالار شهيدان افزود: امام حسين (ع) چشمه جوشاني است كه پاك كننده بوده و هركس خود را در اين چشمه وارد كند تطهير خواهد شد و ابا عبدالله چشمه رحمت است و بقيه امور هم به اراده انسان ها بستگي دارد كه چقدر از اين چشمه رحمت الهي استفاده كنند. افرادي مانند حر كه جز سپاه ابن زياد بود و اولين كسي بود كه با لشكرش جلوي امام حسين را گرفت، در ظهر عاشورا به سپاه ابا عبدالله پيوست و فرصت شناس بود زيرا بهشت جاودان را در كنار امام خود خريد و دنياي فاني را رها كرد.
معبودي در ادامه با تبيين فرصت شناسي اصحاب امام اظهار داشت: زهير بن قين هم فرصت شناس بود و همسرش به گفت: چرا نمي روي ،پيك پسر پيامبر سراغت آمده و امام براي هركس پيك نمي فرستد. برو كه بهشت را برايت به ارمغان آورده است و به سپاه آن حضرت پيوست و در تاريخ دنيا و آخرت خوشنام و جاودان گرديد و اين يعني فرصت شناسي آگاهانه كه همراه بصيرت است.
وي با اشاره به فرصت سوزي ها در طول تاريخ شيعه گفت: عمر سعد هم فرصت طلب بود و هم فرصت سوز ، زيرا مي خواست هم به بهشت برود هم به ملك ري برسد، لذا هنگاميكه امام مظلوم ما با وي صحبت ميب كند و اورا نصيحت مي كند او قبول نمي كند و امام حسين او را نفرين كرده و مي فرمايد: خدا تورا در بسترت بكشد" عمر سعد هم در جواب مي گويد از گندم ري به ما نرسد از جوي ري مي خوريم كه امام در جواب فرمودند: به خدا سوگند هرگز از گندم ري نخواهيد خورد. و پس از واقعه عاشورا عمر سعد مغضوب ابن زياد شد و نه به ملك ري رسيد و نه آخرتش را آباد كرد و همانطور كه ابا عبدالله (ع) فرمودند: نيروهاي مختار او را در بستركشتند.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان قزوين تصريح كرد: آسيه زن فرعون فرصت شناس بود و زرق و برق كاخ و زندگي مرفه نتوانست او را فريب دهد بلكه گفت خدايا مرا از ظلم فرعون و كردارش دور كن، در ظهر عاشورا هم عده اي فرصت شناس بودند به امام پيوستند وعده اي فرصت سوز بودند از امام جدا شدند.
معبودي امام حسين (ع) را فرصت ساز تاريخ خواند و اشاره كرد: بستر و فرصتي كه امام حسين فراهم كرده مي تواند گره از تمام مشكلات جامعه باز كند و مسير تعالي را براي امت اسلامي هموار سازد. لذا بزرگترين فرصت سوزي تاريخ امت اسلامي برپا كنندگان شوراي سقيفه بود اگر اين عمل را انجام نمي دادند و به بهانه جوان بودند حضرت امير را از خلافت منع نمي كردند امروز اسلام دچار تشتت و اختلاف نمي شد و همه جنگ هاي امروزي را شاهد نبوديم.
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار