قنات روستا خارتیدو با اعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال و همت بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و اهالی روستا احیا شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۵۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، پیش کار قنات روستای خارتیدو به همت جهاد کشاورزی و با پیمانکاری بسیج سازندگی سپاه اجرا شد.

به گفته ساکنین، قنات این روستا چند سالی است که براثر خشک‌سالی آب آن ته‌نشین شده بود و بااین‌وجود اهالی محروم این روستا مجبور به استفاده از موتور برای کف‌کش و پمپاژ کردن آب شده بودند و هر ۱۰ روز با سوختگی موتور روبرو می‌شدند و تأمین وسایل موتور هزینه‌های گزاف به دنبال داشت، بعد از چندین مرتبه درخواست کمک از جهاد کشاورزی، نهایتاً پس از بررسی کارشناسان در سال ۹۲ مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال برای این قنات در نظر گرفته شد و پس از به مزایده گذاشتن که هیچ‌یک از شرکت‌ها پیمانکاری این قنات را قبول نکرد.

محمد رمضانی مسئول بسیج سازندگی وقت این پروژه را در دست گرفت تا با همت مجموعه سپاه بجستان آن را به سرانجام برساند.

رمضانی در این خصوص گفت: با توجه به بودجه کم و برخورد با سنگ بسیار محکم و سخت در مسیر حفاری، مسافت ۱۰۰ متر از پیشکار را گودبرداری کردیم و، چون ادامه کار نیاز به بودجه داشت کار موقتاً متوقف شد.

وی ادامه داد: و بعد از درخواست مجدد و کارشناسی در مرحله دوم جهاد کشاورزی در سال ۹۴ با تخصیص ۳۸۰ میلیون ریال دیگر موافقت شد و در ادامه و با مشارکت ۵۰۰ میلیونی اهالی روستا کار رو به پایان رفت و نهایتاً با ۳۰۰ میلیون ریال بدهی این پروژه به بهره‌برداری رسید نهایتاً یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال برای احیای قنات روستای خارتیدوهزینه شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها