ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بردسکن در سال ۹۶ با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد

ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بردسکن با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در محل فرمانداری بردسکن برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۷۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بردسکن در سال ۹۶ به ریاست علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و با حضور جمعی از مسئولین استانی از جمله مجتبی مزروعی مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی مشاور استاندار در امور توسعه و برنامه‌ریزی، آراسته معاونت اشتغال بهزیستی، رضا شجاعی معاونت امور معادن و صنایع غذایی در محل سال جلسات فرمانداری بردسکن برگزار شد.

در ابتدای جلسه برات علی نیا فرماندار بردسکن ضمن عرض خیر مقدم به استاندار خراسان رضوی و هیات همراه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و گفت:از سال ۹۵ تا کنون نوزده جلسه با عنوان کارگروه اقتصاد مقاومتی برگزار شده که نتیجه این جلسات ۵۲ مصوبه بوده است.

وی افزود:تاکنون یک میلیارد و یکصد و نود هفت میلون تومان توسط دستگاه‌های مرتبط با کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان پرداخت شده و تمام تلاش در جهت جذب سرمایه دار بویژه در حوزه معادن انجام شده است که در معادن مس و طلا سرمایه گزار مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گزاری کرده است. فرماندار بردسکن، با توجه به استقبال خوب سرمایه گزار و راه اندازی معادن در شهر انابد در این جلسه خواستار احداث پست برق در این منطقه شد.

در ادامه جلسه هر کدام از مدیران مرتبط با کارگروه استانی اقتصاد مقاومتی گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد اشتغال و اختصاص تسهیلات به شهرستان بردسکن را ارائه و سپس علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و رئیس جلسه مذکور به جمع بندی جلسه پرداخت و در سخنانی اعلام کرد: در استان خراسان رضوی جهت صرفه جویی در مصرف آب مخصوصا آب کشاورزی گام‌های بسیار موثری برداشته شده است. جای گزینی محصولات کشاورزی کم آب و اجرای طرح‌های نوین آبیاری برای کاهش برداشت آب‌های زیر زمینی برداشته شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: هماهنگی بین بخش‌های اجرایی یکی از مهمترین اصول رسیدن به اهداف اقتصادی است. باید از آغاز فعالیت‌ها و راه اندازی پروژه‌ها یک هماهنگی کاملا هدفمند برقرار شود تا در انتها شاهد اجرای مناسب این اقدامات و فعالیت‌ها باشیم.

رشیدیان تاکید کرد:هرکدام از دستگاه‌های متولی اعطای تسهیلات چه بهزیستی چه کمیته امداد امام خمینی (ره) و چه سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها تصمیم به واگذاری وام به افراد را دارند در ابتدای امر باید امکان سنجی صورت پذیرد. این امکان سنجی باید بگونه‌ای تخصصی انجام شود که آیا راه اندازی این فعالیت اقتصادی نیازمند منطقه است یا خیر و آیا فرد در زمینه طرح اقتصادی تخصص دارد. همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی با محوریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مد نظر قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار