خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران، از وظایف تمامی مسئولان نظام جمهوری اسلامی است و بنابراین باید تمامی مسئولان نظام از هیچ کاری به منظور تامین شغل برای این افراد، دریغ نکنند.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۵۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در اولین جلسه کمیته اشتغال ایثارگران استان زنجان گفت: ضروری است بخش خصوصی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، از تمامی توان و ظرفیت خود در خصوص ایجاد موقعیت های شغلی مختلف و مناسب برای فرزندان شهدا و ایثارگران استفاده کند تا بتواند قدم های مثبت و مناسبی در این زمینه بردارد.

فرامرز نیک سرشت افزود: شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست که فرزندان شهدا و ایثارگران در جمع افراد جویای کار باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: ضروری است تا جلسات کارشناسی و کاربردی تری به منظور بررسی و رفع مشکلات حوزه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران استان برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تصریح کرد: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران، از وظایف تمامی مسئولان نظام جمهوری اسلامی است و بنابراین باید تمامی مسئولان نظام از هیچ کاری به منظور تامین شغل برای این افراد، دریغ نکنند.

فرامرز نیک سرشت افزود: باید آموزش های مهارتی لازم در جهت توانمند سازی فرزندان شاهد و ایثارگر به منظور ورود به بازار کار با همکاری فنی و حرفه ای ارائه شود تا این افراد بتوانند حضور موفقی در این عرصه داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود، 116 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان با میانگین سنی 29 الی 30 سال، فاقد شغل مناسب هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تصریح کرد: باید فرزندان شاهد و ایثارگر بر اساس میزان تحصیلات، تخصص و شرایط بازار کار، طبقه بندی شوند و با بررسی علل عدم ورود این افراد به بخش اشتغال، زمینه لازم به منظور حضور آنها در بازار کار فراهم شود.

فرامرز نیک سرشت گفت: بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تمامی دستگاه های اجرایی موظف اند حداقل 25 درصد از نیازهای استخدامی و یا هرگونه به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز خود را با اولویت از میان فرزندان شهید، جانباز، آزاده و رزمنده تأمین نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با اشاره به اینکه محدودیت های قانونی در کشور برای استخدام در بخش دولتی وجود دارد، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند 5 درصد از سهمیه استخدامی خود را به سایر رزمندگان و ایثارگران اختصاص دهند که خوشبختانه این نسبت در جذب نیروی انسانی از سوی دستگاه های اجرایی استان در آزمون های استخدامی، به خوبی رعایت شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بخش دولتی، محدودیت های زیادی در استخدام افراد دارد و باید پاسخگوی آنچه که انجام می دهد، باشد و نمی تواند برخلاف قانون عمل کند.

 

 

 

ارسال نظرات