خبرهای داغ:
شهردار قم با بیان اینکه در دفاع مقدس الگوی رزمندگان امام حسین (ع) بود گفت: شهدا راه صحیح را برای ما روشن و مسیر را هموار می‌کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشویم.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۱۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۳
شهدا راه صحیح را روشن و مسیر را هموار می‌کنند/جوانان با الگوگرفتن از شهدا در مسیر حق حرکت کنند
به گزارش خبرگزای بسیج در قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد سه شنبه شب در مراسم افتتاح خانه موزه شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین اظهار کرد: خدا را شاکرم در ماه محرم که مصادف شده است با هفته دفاع مقدس این خانه‌موزه افتتاح می‌شود.
وی افزود: این خانه‌موزه در حقیقت مانند فانوس دریایی است که موجب می‌شود همه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مسیر حق قرار گیرند و از مسیر حق منحرف نشوند.
شهردار قم اظهار کرد: در این خانه، ارزش‌ها و خاطرات زیادی نهفته است و وظیفه ما است که از این ارزش‌ها پاسداری کنیم و به هر میزانی که قدر این ارزش‌ها را بدانیم، رشد کرده‌ایم.
وی افزود: پیروان امام حسین (ع) پیروان رشد هستند و رشد به معنای حفاظت و مراقبت از سرمایه‌های خود است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به آیات چهار و پنج سوره نسان بیان کرد: در این آیات خداوند می‌فرماید که اموال کودکان باید در اختیار قیم قرار گیرد و زمانی که رشد کردند اموال به آن‌ها بازگردانده می‌شود بنا بر این رشد به معنای حفاظت از سرمایه تعبیر می‌شود.
وی ادامه داد: در زمان امام حسین (ع) چیزی از اسلام باقی نمانده بود بنا بر این امام حسین (ع) با ایثار و فداکاری، جان خود را برای حفظ و حراست از اسلام که از سرما‌یه‌های مسلمانان است فدا کردند تا این سرمایه باقی بماند و موجب هدایت شود.
شهردار قم با بیان این‌که در دفاع مقدس نیز الگوی رزمندگان امام حسین (ع) بود تصریح کرد: شهدا راه صحیح را برای ما روشن و مسیر را هموار می‌کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشویم.
سقائیان‌نژاد گفت: شهیدان اسطوره‌های همیشه زنده و جاودان هستند و جوانان و نوجوانان باید با الگو گرفتن از این شهدا در مسیر حق حرکت کنند.
وی با بیان این‌که این خانه‌موزه باید جلوه‌گر فرهنگ ایثار و شهادت باشد اظهار کرد: امیدواریم این خانه‌موزه بتواند محتوای خود را پیدا کند و با معنویتی که در این خانه وجود دارد چراغ هدایتی برای همه مردم باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها